... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
تحلیلگران ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 9:24 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مالی، مال و ثروت روزنامه‌نگاری است!

وی را جوانی به میان سالی رسیده و پخته، با نشاط و با انگیزه و عاشق خوبی‌ها و انسان های پاک، یافتم.

سیاست شرق ـ حسن دادخواه :

  نمی دانم در فرهنگ و منش رسانه ای، آیا یک یادداشت‌نویس،  می تواند و حق دارد که در بزرگداشت سردبیر روزنامه، چند خطی بنویسد یا خیر؟ و آیا بر سردبیر، دشوار نیست که چاپ آن را بپذیرد؟ ولی مگر روز خبرنگار و بزرگداشت اصحاب رسانه نیست؟
با آقای محمد مالی، در شورای علمی همایش بزرگداشت شهید علی جمال‌پور آشنا شدم در واقع ایشان مرا به آن شورا فراخواند و همکاری من با ایشان از همین نقطه شروع شد. وی را جوانی به میان سالی رسیده و پخته، با نشاط و با انگیزه و عاشق خوبی‌ها و انسان های پاک، یافتم. آن همایش را به درستی و ظرافت ها و منظم و جذاب برگزار نمود با تولید و بازنشر دو سه جلد کتاب و نوشتارهای شهید جمال‌پور!
   قلمی جادویی دارد چه در بازتاب احساس و شور و چه در تبیین شعور و استدلال و توجیه در قالب زبانی رسمی و معیار!
   گویی نزدیک به سه دهه و از نوجوانی به امور رسانه ای ورود پیدا کردند و همچنان با انگیزه پیگیر کار هستند!
صاحب نظری می گفت که تاریخ معاصر ایران به اندازه همه تاریخ این سرزمین، ارزشمند و پر مسأله است و به حق که یکی از منابع آقای مالی، تاریخ معاصر ایران است!افزون بر این که بر تاریخ هنر و سینما و ادبیات خوزستان، پر اطلاع است!
   عاشق وطن و مردم و شهروندان به خصوص مردم خوزستان هستند، گر چه خود از دیار دیگری است!
   اداره یک روزنامه در روزگار بی اعتنایی برخی مدیران به مطبوعات و یا در دوران بحران مخاطب و بی انگیزه ای قلم داران، کار دشواری است، افزون بر بی رونقی اقتصاد رسانه و ناترازی دخل و خرج آن و احیانا بی مهری های دیگر!
تعصب و جدیت در رعایت اصول کیفی در تولید یک روزنامه متن محور، جنبه و جبهه دیگری از دشواری کار است که وی سخت پایبند آن است و دوست و رفیق نمی شناسند!
دانشگاه و شناساندن فرهیختگان درون و بیرون از فنس های دانشگاه را دغدغه خود ساخته است و مشکل یابی و موضوع گزینی مفید و سودمند برای مخاطبان و پهنه خوزستان، دل‌مشغولی اوست!
و در کنار او و شانه به شانه او، افزون بر خیل دوستان دوستدار او،  همکاری خانواده سه نفری اوست که عصای دست و چراغ دلگرمی ایشان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »