... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 11:42 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز از پیام آمریکا به ایران خبر داد: تشدید تنش در خاورمیانه، به نفع کسی نیست

بلینکن: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست. این فقط منجر به درگیری بیشتر، خشونت بیشتر و ناامنی بیشتر خواهد شد.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در سخنانی به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده از طریق تعاملات دیپلماتیک خود از کشورها خواسته است که به ایران بگویند تشدید تنش در خاورمیانه به نفع کسی نیست و منطقه در یک “لحظه حساس” بسر می برد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بلینکن گفت که واشنگتن “درگیر دیپلماسی شدید، تقریباً شبانه روزی” برای کمک به کاهش تنش ها در میان ترس از تدارک حمله تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل است.

بلینکن در مراسم امضای قرارداد با همتای استرالیایی خود در واشنگتن گفت: همه طرف ها باید از تشدید تنش خودداری کنند.همه طرف‌ها باید برای کاهش تنش‌ها گام‌هایی بردارند.

وزیرخارجه آمریکا، بدون انتقاد از تلاویو،به عنوان عامل شروع کننده وضعیت موجود خاورمیانه، افزود: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست. این فقط منجر به درگیری بیشتر، خشونت بیشتر و ناامنی بیشتر خواهد شد.»

این موضع گیری وزیرخارجه آمریکا، در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در هفته گذشته در تهران و تهدید جمهوری اسلامی ایران، برای حملات تلافی جویانه علیه اسرائیل، منطقه را در تنش یک درگیری گسترده قرار داده است.

اسراییل همچنین،«فواد شکر»، فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان را نیز، در روز سه شنبه گذشته، در بیروت ترور نمود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با تیم امنیت ملی خود، از جمله بلینکن، در اتاق وضعیت کاخ سفید دیدار کرد تا درباره آخرین تحولات خاورمیانه گفتگو کند.

بلینکن پیشتر و روز دوشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و بدر عبدالطی، وزیر خارجه مصر درباره تنش ها در خاورمیانه گفتگو کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: علاقه آنها(ایران) به حمله دیگری به اسرائیل است.

میلر که در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می کرد، به طور قطعی نگفت که آیا پیام های واشنگتن به ایران یا از طریق کدام کانال منتشر شده است یا خیر.

وی افزود: “من انتظار دارم که برخی از آنها این پیام را به همراه داشته باشند و بر دولت ایران تأثیر بگذارند.”

بلینکن در اظهارات خود، بدون اشاره به اقدام تنش آفرین اسرائیل در تهران، از همه طرف‌ها خواست تا «این چرخه» خشونت را بشکنند و با وجود ترور اسماعیل هنیه، که یکی از چهره‌های کلیدی در مذاکرات اسرائیل و حماس بود، در مورد درگیری غزه آتش‌بس توافق کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »