... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 1:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوضاع خاورمیانه

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه جلسه‌ای با اعضای شورای امنیت ملی خود برگزار خواهد کرد تا درباره تحولات خاورمیانه به بحث بپردازند.

سیاست شرق _ کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه جلسه‌ای با اعضای شورای امنیت ملی خود برگزار خواهد کرد تا درباره تحولات خاورمیانه به بحث بپردازند.

به گزارش «سی ان ان»، درحالی که آمریکا جنگنده بمب‌افکن‌ها و همچنین رزمناو‌های بیشتری در منطقه مستقر کرده است، تنش‌های منطقه‌ای پس از ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در هفته گذشته و «فواد شکور» فرمانده ارشد حزب الله در بیروت، درحمله اسرائیل افزایش یافته است. هر دو گروه که مورد حمایت حکومت ایران هستند اعلام کرده‌اند که انتقام خواهند گرفت.

کاخ سفید اعلام کرده است بایدن با ملک عبدالله پادشاه اردن نیز با هدف پی‌گرفتن دور جدیدی از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در منطقه، گفت‌وگو خواهد کرد.

در همین حال به گزارش «گاردین»، جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در برنامه رودر رو با مردم در شبکه «سی بی اس» گفت: «هدف کلی ما کاهش تنش در منطقه و درعین حال بازدارندگی و دفاع در مقابل حملات و اجتناب از درگیری منطقه‌ای است.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »