... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 4:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اوکراین، نخستین هواپیماهای جنگندۀ اف-۱۶ را تحویل گرفت

از همان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در زمستان ۲٠۲۲، دولت اوکراین خواستار کمک نظامی بیشتر غربی‌ها و از جمله دریافت هواپیماهای جنگندۀ اف-۱۶ آمریکایی شده بود.

سیاست شرق _ بالاخره بعد از اصرار و پافشاری‌ بی‌وقفۀ رییس جمهور اوکراین، قدرت‌های غربی چند هواپیمای اف-۱۶ به ارتش اوکراین تحویل دادند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری اوکراین تعداد هواپیماهای دریافت‌شده را فاش نکرد اما گفت که باز هم «ناکافی» است.

برخی منابع از تحویل ۱۶ فروند سخن گفته‌اند. دولت اوکراین امیدوار است که به کمک این جنگنده‌ها، حریم هوایی کشور را در برابر حملات روسیه امن‌تر سازد، هرچند تاکنون، نیروی هوایی روسیه، آسمان اوکراین را در اختیار داشته است.

از همان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در زمستان ۲٠۲۲، دولت اوکراین خواستار کمک نظامی بیشتر غربی‌ها و از جمله دریافت هواپیماهای جنگندۀ اف-۱۶ آمریکایی شده بود.

به گفته رئیس جمهور اوکراین، این کشور برای دریافت این هواپیماها، « صدها جلسه و مذاکره را پشت سر گذاشته تا این تقاضا به واقعیت تبدیل شود.

جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ یکی از حساس‌ترین تسلیحات جنگی است که تاکنون غربی‌ها در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

نخستین انتظار اوکراینی‌ها از این هواپیماها، تأمین امنیت حریم هوایی کشور است. اف-۱۶‌ها می‌توانند سامانۀ دفاع هوایی اوکراین را تقویت کنند. علاوه بر این، جنگنده‌های اف-۱۶ می‌توانند تهدیدی جدی برای  تأسیسات و پایگاه‌های نظامی روسیه باشند و حتی ضربه زدن به برخی اهداف غیرقابل دسترس در خاک روسیه را ممکن سازند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »