... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 9:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: آمریکا، جنگنده های بیشتری به خاورمیانه اعزام می کند

واشنگتن در حال آماده شدن برای ارسال هواپیماهای جنگنده اضافی به خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات فعلی است.

سیاست شرق _ گزارش های مطبوعاتی آمریکا حاکی از آن است که ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعزام جنگنده های اضافی به خاورمیانه است.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، اعزام جنگنده های بیشتر به خاورمیانه، برای افزایش آمادگی رزمی این کشور برای مقابله با پاسخ مورد انتظار ایران و نیروهای فلسطینی، لبنانی و یمنی به ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) و «فواد شکر»، فرمانده نظامی حزب الله لبنان، از سوی اسرائیل است.

در همین رابطه، آکسیوس روز جمعه گزارش داد که دولت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا متقاعد شده است که ایران در واکنش به ترور هنیه در تهران، ظرف چند روز آینده به اسرائیل حمله خواهد کرد.

به نقل ازایسنا، بایدن و دستیاران ارشد او از وضعیت فعلی به شدت ناامید شده اند و بیم آن دارند که بسیج یک ائتلاف بین المللی و منطقه ای مشابه ائتلافی که به اسرائیل در دفع حمله قبلی ایران در آوریل گذشته کمک کرد دشوار باشد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که واشنگتن در حال آماده شدن برای ارسال هواپیماهای جنگنده اضافی به خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات فعلی است.

مقامات آمریکایی افزودند که تعداد هواپیماهایی که قرار است اعزام شوند هنوز در دست مطالعه است و همچنین تاییدات نهایی مقامات ارشد از جمله لوید آستین وزیر دفاع در دست بررسی است.

این مقامات اعلام کردند که مشخص نیست اسرائیل و متحدانش زمان زیادی برای آماده شدن برای مقابله با دور جدید حملات بزرگ ایران دارند یا خیر.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »