... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کنسولگری ایران در کانادا، بازگشایی شد

براساس اعلام چند کاربر مقیم کانادا، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا، پایتخت کانادا، بازگشایی شد و همه خدمات کنسولی از جمله تمدید پاسپورت را انجام می‌دهد.

سیاست شرق _ به نقل از تجارت نیوز، براساس اعلام چند کاربر مقیم کانادا، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا، پایتخت کانادا، بازگشایی شد و همه خدمات کنسولی از جمله تمدید پاسپورت را انجام می‌دهد.

به گزارش سیاست شرق، از سال ۲۰۱۲ به بعد، به دلیل برخی مسائل سیاسی بین تهران و اتاوا، سفارت ایران در کانادا تعطیل است. این به معنای عدم وجود سفارت یا کنسولگری دوجانبه میان دو کشور است. با این ‌حال، خدمات کنسولی مرتبط با ایرانیان مقیم کانادا، از طریق دیگر نمایندگی‌های دیپلماتیک کانادا در کشورهای دیگر در خاورمیانه ارائه شد.

بر پایه این گزارش، اتفاقا دلایلی که کانادایی‌ها برای این تصمیم می‌آورند، بیش از پیش بر تبلیغاتی بودن این تصمیم تأکید می‌کند. مقامات کانادایی گفته‌اند، به دلیل امنیت کارکنان سفارت (!) حمایت ایران از سوریه و مخالفت ایران با اسرائیل چنین تصمیمی گرفته‌اند.

بر پایه اطلاعیه وزارت خارجه کانادا، همه روابط دیپلماتیک دو کشور قطع شد. همه دیپلمات‌های کانادایی از ایران خارج شده‌اند و به دیپلمات‌های ایران هم پنج روز فرصت داده شده که کانادا را ترک کنند.

وزارت خارجه کانادا، مسأله هسته‌ای ایران و عمل نکردن ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت را از دیگر دلایل این تصمیم خود در قبال ایران اعلام کرده است؛ اما نه این دلایل و نه حمایت ایران از دولت سوریه و یا مخالفتش با رژیم صهیونیستی، دلایلی عقلایی برای این قطع رابطه نبود.

همچنین، ایران به‌منظور حفظ برخی از منافع خود، بخشی از فعالیت‌های خود را در سفارت پاکستان در واشنگتن دی‌سی به عهده دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند از خدمات کنسولی مرتبط با کانادا در سفارت پاکستان آمریکا در واشنگتن دی‌سی استفاده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »