... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 5:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اردوغان: ممکن است برای کمک به فلسطینی ها، مداخله کنیم

اردوغان: ما باید خیلی قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این اقدامات غیرانسانی را با فلسطین انجام دهد. همانطور که وارد قره باغ شدیم، همانطور که وارد لیبی شدیم، ممکن است مشابه آنها را انجام دهیم.

سیاست شرق _ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که ترکیه ممکن است مانند آنچه در گذشته، در لیبی و قره باغ کوهستانی انجام داد، در سرزمین های اشغالی فلسطین نیز مداخله کند، هرچند او به طور دقیق توضیح نداد که چه نوع مداخله ای را پیشنهاد می کند.

به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، که از منتقدان سرسخت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و تهاجم نظامی تلاویو به غزه است، در طی سخنرانی خود، در تمجید از صنعت دفاعی کشورش، به جنگ در غزه اشاره کرد و گفت: “ما باید خیلی قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این اقدامات غیرانسانی را با فلسطین انجام دهد. همانطور که وارد قره باغ شدیم، همانطور که وارد لیبی شدیم، ممکن است مشابه آنها را انجام دهیم.”

اردوغان در این سخنرانی تلویزیونی اردوغان و در نشست با حزب حاکم عدالت و توسعه افزود: “هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم این کار را انجام دهیم… ما باید قوی باشیم تا بتوانیم این گام ها را برداریم.”

نمایندگان حزب عدالت و توسعه به تماس هایی که خواستار جزئیات بیشتر درباره اظهارات اردوغان شده بودند، پاسخ ندادند.

مقامات اسرائیلی نیز هیچ اظهارنظری در این رابطه نکردند.

به نظر می رسد رئیس جمهور ترکیه، به اقدامات گذشته ترکیه اشاره می کند که در سال ۲۰۲۰، پرسنل نظامی را برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل به لیبی فرستاد.

عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی که ریاست دولت وحدت ملی در طرابلس را بر عهده دارد، مورد حمایت ترکیه قرار دارد.

ترکیه همچنین، هرچند هرگونه نقش مستقیم در عملیات نظامی آذربایجان در قره باغ کوهستانی را رد کرده است ، اما سال گذشته اعلام کرد که از “همه ابزار” از جمله آموزش نظامی و غیره، برای حمایت از متحد نزدیک خود در قفقاز استفاده می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »