... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 8:21 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

یک گروه چپ افراطی، مسئولیت حمله به راه‌‌آهن فرانسه را به عهده گرفت

این گروه چپ‌گرای افراطی و منتقد المپیک، با ارسال نامه‌های به چندین رسانه‌ فرانسوی و بین‌المللی، خود را مسئول حملات مذکور اعلام کرده است.

سیاست شرق _ یک گروه چپ افراطی، اختلال در شبکه راه‌آهن فرانسه را، در روز افتتاحیه المپیک پاریس، به عهده گرفت.

طبق گزارش روزنامه ” لوپاریزین”، یک گروه چپ‌گرای افراطی، مسئولیت حمله اخیر به راه‌‌آهن فرانسه، که موجب اختلال گسترده ای گردید را، به عهده گرفت .

بر اساس همین گزارش، بازرسان در فرانسه در حال بررسی شواهد مربوط به عوامل احتمالی حمله آتش‌افروز به شبکه راه‌آهن این کشور هستند.

حمله خرابکارانه به مسیرهای راه‌آهن فوق سریع فرانسه، در روز جمعه ۲۶ ژوئيه (۵ مرداد)، باعث ایجاد اختلالات گسترده در رفت و آمد مسافران در این کشور، چندین ساعت قبل از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس گردید.

این گروه چپ‌گرای افراطی و منتقد المپیک، با ارسال نامه‌های به چندین رسانه‌ فرانسوی و بین‌المللی، خود را مسئول حملات مذکور اعلام کرده است.

انگیزه “برهم زدن بازی های المپیک”

گفته شده است عاملان احتمالی آتش‌سوزی‌ها در شبکه راه‌آهن فرانسه، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند و عنوان کردند که انگیزه آنها “برهم زدن بازی های المپیک بوده است.”

در این نامه آمده است: «شما المپیک را یک جشن می‌نامید؟ ما آن را به عنوان یک جشن ناسیونالیسم، صحنه‌سازی بسیار گسترده و نیز سلطه بر مردم توسط کشورها می‌بینیم.»

گفته شده است بازرسان در حال حاضر واقعی بودن این نامه را که توسط یک مبدا شناخته شده اینترنتی ارسال شده است، بررسی می‌کنند.

گزارش مذکور حاکی از آن است که این مبدا اینترنتی پیش‌تر در تحقیقات مقامات فرانسوی علیه فعالیت‌های اعتراضی خشونت‌آمیز گروه‌های چپ‌گرا نیز اغلب دیده شده است.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه نیز روز شنبه ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد) در مورد تحقیقات فعلی در این مورد اشاره کرد: «ما شماری از عناصر مربوط به این حادثه را کشف کرده‌ایم. بر اساس آن، به زودی متوجه خواهیم شد که چه کسی مسئول است.»

اسرائیل: جمهوری اسلامی مسئول این حمله است

پیش‌تر، مقامات اسرائیل، انگشت اتهام حمله آتش‌امروز در شبکه راه‌آهن فرانسه را به سوی جمهوری اسلامی ایران نشانه گرفته بودند و مدعی شده بودند که این مسئله، با ایران مرتبط است.

حتی یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل در شبکه اکس، پا را فراتر گذاشت و مدعی شد که اوایل سال گذشته “بر اساس اطلاعاتی که در اختیار اسرائیل قرار گرفته” به همکاران فرانسوی‌اش هشدار داده و گفته است جمهوری اسلامی برنامه‌ای برای حمله به ورزشکاران اسرائیلی و سایر ورزشکاران المپیک دارد.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »