... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2:57 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

امروز یکشنبه، انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

سیاست شرق _ امروز یکشنبه، مردم ونزوئلا پای صندوق‎‌های رای خواهند رفت تا در پرتنش‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در بیش از یک دهه گذشته شرکت کنند.
به نقل از رویترز، نزدیک به ۲۵ سال حزب متحد سوسیالست، از ابتدای رهبری هوگو چاوز، رئیس جمهوری قبلی، و پس از مرگ او در سال ۲۰۱۳ در اثر سرطان، به رهبری نیکلاس مادورو، بر این کشور حکومت کرده است و حالا و برای سومین بار، آقای مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

از سویی دیگر،«ادموندو گونزالس»، ۷۴ ساله، نامزد جبهه واحد مخالفان، در برابر آقای مادورو قرار دارد و استدلال می‌کنند که حمایت مردمی از آقای گونزالس چنان واضح و قاطع است که هرگونه اقدام بالقوه دولت برای سرقت نتیجه انتخابات را خنثی می‌کند.

احزاب اصلی اپوزیسیون و مخالف مادورو، که اکنون در پشت یک نامزد متحد شده‌اند، سیاست تحریم انتخابات را کنار گذاشته‌اند و استدلال می‌کنند که حتی اگر دولت در این مسیر دشواری‌هایی را برایشان ایجاد کند، همچنان خواهند ماند.

نتیجه انتخابات بازتابی فراتر از این کشور آمریکای جنوبی با ۲۹/۴ میلیون نفر جمعیت خواهد داشت

آمریکا، اروپا و برخی کشورهای متحد آنها در آمریکای لاتین از یک سو و ایران، روسیه، کوبا، چین و دولت های چیگار، از نزدیک نتیجه انتخابات ونزوئلا را زیر نظر دارند.

رای‌گیری در ونزوئلا الکترونیکی است. رای‌دهندگان دکمه‌ای را که به نامزد مورد نظرشان در دستگاه رای گیری اختصاص داده شده است، فشار می‌دهند و به این ترتیب، اسامی آنها ثبت می‌شود.

دستگاه سپس یک رسید کاغذی را چاپ می‌کند که در صندوق رای قرار می‌گیرد.

نتایج رای‌گیری الکترونیکی به مقر شورای نظارت بر انتخابات ارسال می‌شود و نتیجه باید بلافاصله پس از بسته شدن صندوق‌های رای‌گیری، اعلام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »