... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 12:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
بعد از دیدار با نتانیاهو؛

کامالا هریس: جنگ در غزه، باید پایان یابد

هریس تاکید کرد، هر کس برای جلوگیری از رنج غیرنظامیان بی‌گناه، هر کاری که می‌تواند باید انجام دهد و یهودی‌ستیزی، اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی باید محکوم شود.

سیاست شرق _ کامالا هریس،معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، بعد از دیدار با نتانیاهو خواستار پایان جنگ غزه شد.

به نقل از دویچه وله، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: کشورش در کنار اسرائیل است، اما وقت آن رسیده، جنگ به پایان برسد.

او افزود: در رابطه با شرایط انسانی وخیم غزه سکوت نمی‌کنم.

کامالا هریس، معاون رئيس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با نخست‌وزیر اسرائيل در واشنگتن در جمع خبرنگاران گفت: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند اما نحوه انجام این کار مهم است.

معاون بایدن در گفت‌وگو با نتانیاهو نگرانی جدی خود را در مورد “رنج انسانی در نوار غزه” ابراز کرد و از مرگ “بیش از حد غیرنظامیان بی‌گناه” و “وضعیت ناگوار و فاجعه‌بار انسانی در غزه” انتقاد کرد.

او گفت، نمی‌توان از این فجایع چشم‌پوشی کرد و در مورد شرایط وخیم انسانی در نوار غزه سکوت نخواهد کرد.

هریس از مردم آمریکا نیز خواست، پیچیدگی مناقشه و تاریخ منطقه را در نظر بگیرند و تروریسم و خشونت را محکوم کنند.

هریس تاکید کرد، هر کس برای جلوگیری از رنج غیرنظامیان بی‌گناه، هر کاری که می‌تواند باید انجام دهد و یهودی‌ستیزی، اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی باید محکوم شود.

او همچنین افزود، به لطف تلاش‌های بایدن، توافق برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها آماده دستیابی است و “پیشرفت امیدوارکننده‌ای در مذاکرات وجود دارد” و اکنون زمان انجام این توافق فرا رسیده است.

دیدار نتانیاهو و بایدن

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل،که روز دوشنبه ۲۲ ژوئیه وارد واشنگتن شد، بعد از سخنرانی خود در کنگره در روز پنجشنبه، ۲۵ ژوئیه، با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آنها در راستای آتش‌بس در نوار غزه و آزادی گروگان‌ها(اسرا) متمرکز شده بود.

بایدن خواستار دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در غزه و پایان دادن به جنگ ۹ ماهه غزه شد.

نتانیاهو در این دیدار از بایدن بخاطر “۵۰ سال حمایت از کشور اسرائیل” تشکر کرد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا بعد از دیدار بایدن با نتانیاهو گفت، سران دو کشور به علاوه بر سر توافق فوری برای آزادی گروگان‌ها(اسرا)، خطر بالقوه سرایت جنگ به لبنان و همچنین ایران نیز گفت‌وگو کردند.

کربی تاکید کرد، با اینکه “شکاف‌هایی” در مناسبات تلآویو و واشنگتن وجود دارد، اما این روابط “سالم” است.

آمریکا به عنوان مهم‌ترین متحد و پشتیبان اسرائیل، درباره مرگ غیرنظامیان و اقدامات نظامی تلاویو در غزه، هشدارهایی داده، اما نتانیاهو هر گونه انتقاد از اقدامات نظامی خود در نوار غزه را رد کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »