... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
ورزشی ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - 1:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

لهستان، پاداش های ویژه ای برای مدال آوران المپیک پاریس در نظر گرفت

در صورت کسب مدال طلای ورزشکاران لهستانی شرکت کننده در المپیک پاریس، انتظار می رود نه تنها مبلغ زیادی جایزه، بلکه الماس و یک آپارتمان نیز دریافت کنند.

سیاست شرق _ لهستان ۱۰۰ سال حضور در المپیک را جشن می گیرد و در ادامه، مدال آوران جوایز سخاوتمندانه ای از جمله پول، جایزه و آپارتمان پ الماس دریافت می کنند.

در صورت کسب مدال طلای ورزشکاران لهستانی شرکت کننده در المپیک پاریس، انتظار می رود نه تنها مبلغ زیادی جایزه، بلکه الماس و یک آپارتمان نیز دریافت کنند.

به گزارش یو اس ای تودی، لهستان در صورت کسب مدال ورزشکارانش در المپیک پاریس، اقدامات جبرانی مختلفی را تدارک دیده است. به این دلیل که لهستان صدمین سالگرد حضور خود در المپیک پاریس را جشن گرفت.

این روزنامه با کمیته ملی المپیک (NOC) از ۴۰ کشور در سراسر جهان تماس گرفت و در صورت کسب مدال طلا، صربستان مبلغ ۲۱۵ هزار دلار و مراکش با ۲۰۰۰۰۰ در جایگاه دوم قرار گرفت و ایتالیا نیز ۱۹۳۰۰۰ دلار پرداخت خواهند کرد. در ایالات متحده، یک مدال طلا ۳۷۵۰۰ دلار، یک مدال نقره ۲۲۵۰۰ دلار و یک مدال برنز ۱۵۰۰۰ دلار است.

این روزنامه همچنین نوشت که لهستان یک طرح پاداش مانند یک مجموعه هدیه جامع دارد. کمیته المپیک لهستان به مناسبت صدمین سالگرد حضور این کشور در المپیک ۳۹ هزار دلار به ورزشکارانی که مدال برنز کسب کنند و ۶۴ هزار دلار به دارندگان مدال طلا و همچنین بلیط سفر دو نفره به ارزش ۲۵ هزار دلار و الماس پرداخت می کند. علاوه بر این، اعلام شد که دارنده مدال طلا یک آپارتمان دو خوابه رایگان نیز دریافت خواهد کرد که در منطقه شهری ورشو ساخته می شود.

این روزنامه همچنین گزارش می دهد که مدال آوران همچنین نقاشی هایی از هنرمندان مشهور و با استعداد در لهستان دریافت می کنند. البته این روزنامه افزود که میزان الماس و موضوع نقاشی هنوز مشخص نشده است.

یکی از مقامات کمیته المپیک لهستان گفت: “آپارتمان ها در پایان سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ به دارندگان مدال طلای المپیک پاریس تحویل داده می شوند، بنابراین ما در حال حاضر ارزش آنها را نمی دانیم.”

لهستان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو چهار مدال طلا و در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو دو مدال طلا کسب کرد. بیشترین مدال طلا که در یک بازی‌های المپیک تابستانی در تاریخ کسب شده، هفت مدال است. ایگا سیبیونتک لهستانی که قدرت مطلق در زمین های خاکی است و سه سال متوالی عنوان قهرمانی تنیس آزاد فرانسه را به دست آورده است، کاندیدای قدرتمندی برای قهرمانی در المپیک پاریس محسوب می شود.

ایران

در همین رابطه، ایران نیز، مبالغ قابل توجه ای را برای مدال آوران المپیک پاریس در نظر گرفته است.

وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران، مبلغ ۸ میلیارد و کمیته ملی المپیک ۱۰ میلیارد تومان برای مدال طلا پاداش می‌دهند که مجموعا هر مدال آور طلا، ۱۸ میلیارد تومان (حدود ۳۰۰ هزار دلار) پاداش می‌گیرد.

در این لیست هنوز کشورهایی مانند عربستان، چین تایپه و سنگاپور که در دوره قبلی المپیک بیشترین پاداش را به ورزشکارانشان دادند، اطلاعی درباره پاداش‌های المپیک پاریس نداده‌اند.

این ۳ کشور در دوره قبل برای مدال طلا پاداش یک میلیون دلاری در نظر گرفته بودند که به احتمال زیاد در این دوره بیشتر هم خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »