... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - 9:30 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت دولتی لهستان، خبر استفاده ایران از قطعاتش برای ساخت پهباد را تکذیب کرد

شرکت لهستانی در این بیانیه، صریحا اطلاعات منتشر شده خصوص صادرات برخی قطعات به ایران، برای ساخت پهباد را نادرست خوانده و تکذیب کرده است.

سیاست شرق _ یک شرکت دولتی در ورشو اخبار رسانه‌های لهستانی مبنی بر استفاده از برخی قطعاتش در ایران، برای ساخت پهپاد را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز،یک شبکه رادیویی خصوصی پیش‌تر بدون ذکر منبع در گزارشی مدعی شده بود که شرکت «دبیلو‌.اس‌.کا پوژنان» پمپ‌هایی را به یک شرکت خودروسازی به نام «موتورسازان ایران»، برای استفاده در تراکتورها فروخته، اما این قطعات در نهایت برای ساخت پهپادهایی که ایران به روسیه ارسال کرده، مورد استفاده قرار گرفته است.

در بیانیه شرکت مهندسی دولتی «دبیلو‌.اس‌.کا پوژنان» آمده است که گزارش منتشر شده توسط رادیو زت به نوعی این شرکت را «به مشارکت در تامین قطعات مورد نیاز صنایع تسلیحاتی ایران و نیز کمک به ساخت پهپادهای تهاجمی توسط این کشور با استفاده از قطعات تولید شده شرکت » متهم می‌کند.

شرکت مهندسی دولتی «دبیلو‌.اس‌.کا پوژنان» اعلام کرد تحقیقات جاری دادستانی که برخی رسانه‌های لهستانی نیز به آن اشاره کرده‌اند، تنها به این موضوع مربوط می‌شود که آیا این شرکت مجوزهای صادراتی لازم را در اختیار داشته است؟ یا خیر.

شرکت لهستانی در این بیانیه، صریحا اطلاعات منتشر شده خصوص صادرات برخی قطعات به ایران، برای ساخت پهباد را نادرست خوانده و تکذیب کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »