... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - 9:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: حملات هوایی اسرائیل به بندر الحدیده یمن/ انصارالله: پاسخ خواهیم داد

محمد عبدالسلام: تجاوز وحشیانه اسرائیل ساختمان‌های غیرنظامی، تأسیسات نفتی و نیروگاه الحدیده را هدف قرار داد تا به یمن فشار بیاورد تا حمایت از غزه را متوقف کند... اما این حمله تنها عزم، استواری و تداوم ما را افزایش می‌دهد.

سیاست شرق _ ارتش اسرائیل، روز شنبه اعلام کرد که جنگنده های این رژیم، در پاسخ به صدها حمله انجام شده علیه اسرائیل در ماه های اخیر، اهداف نظامی حوثی ها را در منطقه بندر حدیده در یمن هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی المسیره، اصلی ترین شبکه خبری تلویزیونی که توسط جنبش انصارالله یمن اداره می شود، گزارش داد که این حملات علیه تأسیسات نفتی در بندر انجام شده و منجر به تلفات جانی نیز شده است.

ساکنان حدیده تلفنی به رویترز گفتند که در طی یک بمباران شدید صدای انفجارهایی در سراسر شهر شنیده شد.

ارتش اسرائیل و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل اعلام کردند، روز جمعه، یک پهپاد دوربرد در حمله‌ای که شبه‌نظامیان حوثی مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، مرکز تل‌آویو را هدف قرار دادند و یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

انصارالله یمن، در همبستگی با فلسطینی‌ها و در مقابل حملات شدید و پرتلفات اسرائیل به غزه، که تاکنون بیش از ۳۹٠٠٠ نفر را به کام مرگ برده، حمله به کشتی های اسرائیلی یا عازم بنادر سرزمین های اشغالی را، در پیش گرفته است.

محمد عبدالسلام، مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله، در شبکه ایکس نوشت: «تجاوز وحشیانه اسرائیل ساختمان‌های غیرنظامی، تأسیسات نفتی و نیروگاه الحدیده را هدف قرار داد تا به یمن فشار بیاورد تا حمایت از غزه را متوقف کند… اما این حمله تنها عزم، استواری و تداوم ما را افزایش می‌دهد».

بنا به آمار اسرائیل، حماس در حمله ۷ اکتبر، حدود ۱۲۰۰ نفر را کشت و بیش از ۲۵۰ نفر را گروگان و به غزه بازگرداند. از سویی دیگر، به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، از آن زمان تاکنون، نزدیک به ۳۹۰۰۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.


از سویی دیگر و به نقل از نیویورک تایمز، این اولین باری بود که اسرائیل به طور علنی به این گروه پس از ماه‌ها تشدید تنش حمله کرد.

دو مقام منطقه ای اعلام کردند که حملات هوایی اسرائیل انبارهای گاز و نفت و یک نیروگاه برق در منطقه بندر حدیده در دریای سرخ یمن را هدف قرار داده است. این بندر توسط انصارالله کنترل می‌شود و دارای تأسیسات صادرات نفت است، اما همچنین به عنوان مجرای حیاتی برای کالاهای غیرنظامی و کمک‌های بشردوستانه به یمن عمل می‌کند.

نصرالدین عامر، سخنگوی انصارالله پس از بمباران اسرائیل در شبکه های اجتماعی نوشت که این گروه در حمایت از غزه، به حمله به اسرائیل ادامه خواهد داد.

این درحالی است که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه، با اشاره به اینکه، انصارالله یمن بیش از ۲۰۰ بار به ما حمله کردند مدعی شد: اولین باری است که آنها به یک شهروند اسرائیلی آسیب رساندند.»

در همین رابطه، سرتیپ ژنرال عابد الثور، یک مقام ارشد نظامی انصارالله یمن، جمعه شب در مصاحبه ای گفت که این گروه هنوز «سلاح هایی دارد که هنوز رونمایی نشده است».

وی افزود: «همه شهرهای اسرائیل اکنون در معرض هدف قرار گرفته اند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »