... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - 2:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل، مصوبه پارلمان اسرائیل را رد شد

گوترش، یک کشور فلسطینی مستقل، دموکراتیک، پیوسته، قابل دوام و با مرزهای امن، در خطوط مرزی 1967 و با پایتختی بیت المقدس، تنها راه مناسب برای صلح پایدار برای مردم فلسطین و منطقه است.

سیاست شرق _ سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد قطعنامه تصویب شده توسط پارلمان اسرائیل، مبنی بر مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطینی را، رد کرد.

به نقل از آنادولو، سخنگوی استفان دوجاریک گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم پارلمان اسرائیل (کنست) برای تصویب این مصوبه ناامید شده است.

دوجاریک به خبرنگاران گفت: واضح است که نمی توانید راه حل دو کشوری را رد کنید.

گوترش بارها گفته است که معتقد است که پایان دادن به اشغالگری و مذاکره بر سر راه حل دو کشوری، راه حلی است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

گوترش، یک کشور فلسطینی مستقل، دموکراتیک، پیوسته، قابل دوام و با مرزهای امن، در خطوط مرزی ۱۹۶۷ و با پایتختی بیت المقدس، تنها راه مناسب برای صلح پایدار برای مردم فلسطین و منطقه است.

دوجاریک افزود: طرح تصویب شده(در پارلمان اسرائیل)، برای ما آشکارا با قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و توافق‌های قبلی مغایرت دارد و (گوترش) بار دیگر از اسرائیلی‌ها و همه طرف‌ها صراحتاً می‌خواهد هر کاری که ما را از آن دورتر می‌کند انجام دهند. خودداری کنند.

در قطعنامه ای که در کنست با ۶۸ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف به تصویب رسید، آمده است: ایجاد یک کشور فلسطینی «در قلب سرزمین اسرائیل خطری وجودی برای دولت اسرائیل و شهروندانش به همراه خواهد داشت و درگیری و بی ثبات کردن منطقه اسرائیلی-فلسطینی ها را تداوم می بخشد .»

این رای گیری در حالی انجام شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، قرار است روز یکشنبه برای دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و سخنرانی در کنگره به واشنگتن برود.

کنست در ماه فوریه به طور یکجانبه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »