... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - 5:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رزمایش مشترک چین و روسیه در اقیانوس آرام

کارشناس چینی: نیروی دریایی دو کشور در حال تمرین دوره های آموزشی دفاعی و نجات محور هستند که پیامدهای استراتژیک یا عملیاتی ندارند، برخلاف رزمایش RIMPAC به رهبری ایالات متحده که آشکارا رقبای ایالات متحده را به عنوان دشمنان خیالی معرفی می کند.

سیاست شرق _ نیروی دریایی چین و روسیه، اخیراً گشت دریایی مشترکی را که از آب‌های اقیانوس آرام شمالی تا دریای چین جنوبی امتداد داشت، به پایان رساندند، در همین حال، مرحله دریایی رزمایش آتش مستقیم بین دو نیروی دریایی آغاز شد، زیرا کارشناسان دو کشور انتظار دارند عملیات مشترک این دو کشور و قابلیت همکاری نیروی دریایی در مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی را تقویت کند.

تلویزیون مرکزی چین (CCTV) روز سه شنبه گزارش داد، نیروی دریایی چین و روسیه چهارمین گشت دریایی مشترک خود را با موفقیت به پایان رساندند.

به گزارش سی‌سی‌تی‌وی، یک تشکیلات دریایی مشترک چین و روسیه گشت‌زنی مشترک را در آب‌های جنوب جزیره ججو آغاز کرد، از تنگه اوسومی عبور کرد و قبل از ورود به دریای چین جنوبی از طریق کانال بالینتانگ، از طریق غرب اقیانوس آرام به سمت جنوب رفت.

این رزمایش متشکل از یک ناوشکن، یک کشتی نوع ۹۰۳ و یک ناوچه از طرف چینی و ناو گروهی روسی، برای گشت مشترک دوره های آموزشی شامل بازدید، سوار شدن، جستجو و توقیف و همچنین فرود بالگرد بر روی عرشه را در منطقه آبهای شمالی و غربی اقیانوس آرام انجام دادند.

نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در یک رویداد همزمان، رزمایش مشترک دریای ۲۰۲۴ چین و روسیه پس از حرکت کشتی‌های جنگی شرکت‌کننده از بندر دریایی در ژان جیانگ ، استان گوانگدونگ چین جنوبی، روز سه شنبه وارد فاز رزمایش شدند.

ناوگان دریای جنوبی PLA اعلام کرد که قرار است تشکیلات ناو جنگی چین و روسیه یک رزمایش دریایی سه روزه را با تمرین دوره های آموزشی آتش واقعی شامل دفاع ثابت، شناسایی مشترک و هشدار اولیه و جستجو و نجات مشترک و همچنین دفاع هوایی مشترک برگزار کند.

ماز آنجایی که ژان جیانگ، جایی که رزمایش مشترک از آنجا آغاز شد، یک شهر ساحلی در امتداد دریای چین جنوبی است و گشت زنی مشترک نیز در دریای چین جنوبی به پایان رسید، به این معنی است که حداقل ۱۰ کشتی جنگی چین و روسیه در دو آرایش مشترک به طور همزمان در منطقه، در حال فعالیت هستند.

نیروی دریایی ارتش خلق چین تاکید کرد که گشت‌های مشترک چین و روسیه هیچ کشور ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد و به موقعیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کنونی مربوط نمی‌شود،

این در حالی است که، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی روز دوشنبه اعلام کرد که همکاری دریایی چین و روسیه به دنبال آخرین تنش ها با متحدان ناتو در هفته گذشته و نشانه «پیشرفت چین» است.

با این حال، ژانگ جونشه، یکی دیگر از کارشناسان نظامی چین، به گلوبال تایمز گفت که پیوند دادن همکاری دریایی چین و روسیه به “مقابله با ناتو” کاملا بی اساس است.

ناظران گفتند که چین و روسیه از سال ۲۰۱۲ دوره های متعددی از رزمایش دریایی مشترک برگزار کرده اند و گشت های دریایی مشترک آنها از سال ۲۰۲۱ چهار بار برگزار شده است که نشان می دهد چنین عملیات دریایی مشترک چین و روسیه عادی است.

ژانگ، کارشناس چینی گفت که نیروی دریایی دو کشور در حال تمرین دوره های آموزشی دفاعی و نجات محور هستند که پیامدهای استراتژیک یا عملیاتی ندارند، برخلاف رزمایش RIMPAC به رهبری ایالات متحده که آشکارا رقبای ایالات متحده را به عنوان دشمنان خیالی معرفی می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »