... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
پزشکی ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - 4:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

خوردن لوبیا، نخود و عدس، در مدیریت بهتر دیابت کمک می کند

آیا به سختی می توانید سطح قند خون خود را مدیریت کنید؟ بر اساس یک بررسی جدید از مطالعات، حبوباتی مانند لوبیا، نخود، عدس و نخود می توانند به مدیریت دیابت شما کمک کنند.

سیاست شرق _ بر اساس یک بررسی جدید، مصرف حبوباتی مانند لوبیا، نخود، عدس و نخود می توانند به مدیریت دیابت شما کمک کنند.

حبوبات همچنین اثرات مثبتی بر نشانگرهای زیستی مهم قلبی عروقی مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می شود و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) که به عنوان کلسترول خوب نیز شناخته می شود، دارند.

این بررسی، بر اساس ۳۰ مقاله، به مجموعه شواهدی کمک می کند که از نیاز به دستورالعمل های رژیم غذایی آینده و تحقیقات اضافی در مورد افزایش الگوهای غذایی بهینه حمایت می کند.

بیشترین نتایج مطالعه ارزیابی شده شامل تغییرات در کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا، فشار خون سیستولیک، فشار خون دیاستولیک، قند خون ناشتا، هموگلوبین A1c، دور کمر، و پروتئین واکنش‌گر C یا C-حساسیت بالا بود.

تیلور سی والاس، دانشیار دانشکده پزشکی در دانشگاه جورج واشنگتن، ایالات متحده، گفت: این بررسی که در مجله Nutrients منتشر شده است، به “نقش بالقوه حبوبات در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های مزمن” اشاره می کند.

تیلور اضافه کرد: همچنین نقش مهمی در “افزایش سلامت طولانی مدت، به ویژه در میان افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی” ایفا می کند.

علاوه بر این، محتوای کم چربی و چربی‌های تک و چند غیراشباع سالم، همراه با ریزمغذی‌های ضروری و ترکیبات زیست فعال با خواص آنتی‌اکسیدانی، حبوبات را به عنوان یک منبع تغذیه معرفی می‌کنند.

حبوبات همچنین منبع عالی پروتئین گیاهی، غنی از فیبر، فولات و پتاسیم هستند. آنها همچنین به عنوان منبع غنی از مواد معدنی مانند روی، آهن، کلسیم و منیزیم عمل می کنند و بنابراین در رژیم های غذایی که منابع گیاهی مواد مغذی را در اولویت قرار می دهند، حیاتی هستند. (IANS)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »