... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - 11:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی ارتش اسرائیل: حماس یک ایده است، نمی توان آن را از بین برد

دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) گفته است که حماس "نمی توان" را از بین برد و پیشنهاد کرد که تنها یک معامله مبادله می تواند آزادی همه گروگان هایی را که هنوز در غزه نگهداری می شوند، تضمین کند.

سیاست شرق _ دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) گفته است که حماس را نمی توان از بین برد و پیشنهاد کرد که تنها یک معامله مبادله می تواند آزادی همه گروگان هایی را که هنوز در غزه نگهداری می شوند، تضمین کند.

این اظهارات که در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل بیان شد، اولین باری است که یک مقام اسرائیلی گفته است که این گروه فلسطینی را نمی توان از بین برد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این بیانیه با اهداف تعیین شده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای جنگ، یعنی “از بین بردن” حماس و آزاد کردن گروگان های اسیر شده در غزه، متفاوت است.

افسر ارشد ارتش اسرائیل گفت: “حماس یک ایده است، حماس یک حزب است. این در قلب مردم ریشه دارد – هر کسی که فکر می کند ما می توانیم حماس را از بین ببریم اشتباه می کند.”

هاگاری راه تضعیف حماس را تشکیل دولت جدیدی در نوار غزه دانست که جایگزین آن و مراقبت از توزیع مواد غذایی و خدمات عمومی باشد و تنها راه برای آزادی همه گروگان‌های اسرائیلی، مبادله است.

در پاسخ، دفتر نتانیاهو بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که کابینه امنیتی «یکی از اهداف جنگی نابودی قابلیت‌های نظامی و حکومتی حماس را تعریف کرده است» که نشان‌دهنده تغییر جزئی از هدف قبلی اعلام‌شده برای از بین بردن حماس است.

نیروهای اسرائیلی بیش از هشت ماه است که در غزه می جنگند و باعث بحران انسانی و کشتار جمعی و کشته شدن بیش از ۳۷۳۰۰ نفر، عمدتا غیرنظامیان شده اند.

ارتش اسرائیل مدعی است، بسیاری از زیرساخت های حماس منهدم شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »