... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - 0:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مارک روته، دبیرکل ناتو می شود

دبیر کل ناتو، با اجماع از بین 32 عضو این سازمان انتخاب می شوند و با اعلام مجارستان و اسلواکی برای روته و عاقبت با موافقت رومانی، مارک روته به عنوان دبیرکل ناتو و جانشین ینس استولتنبرگ انتخاب شد.

سیاست شرق _ مارک روته، نخست وزیر مستعفی و ۵۷ ساله هلند، پس از موافقت کشورهای مجارستان، اسلواکی و رومانی، ریاست بعدی ناتو را به عهده خواهد گرفت.

به نقل از گاردین، پس از موافقت نخست وزیر مجارستان با وعده عدم استقرار نیروهای بوداپست یا خرج کردن پول خود برای حمایت از اوکراین، رئیس بعدی ناتو شود.

ویکتور اوربان ، رئیس جمهور مجارستان، که نزدیک‌ترین رهبر به روسیه به حساب می‌آید، اعلام کرد که پس از گفتگو با روته، مخالفت‌های خود را کنار گذاشته است .

اسلواکی، یکی دیگر از اعضای ناتو که روابط نزدیکی با روسیه دارد نیز، گفت که مایل است از روته حمایت کند. پیتر پلگرینی، رئیس جمهور این کشور در یک نشست خبری گفت: جمهوری اسلواکی می تواند تصور کند که از مارک روته، نخست وزیر هلند به عنوان رئیس ائتلاف حمایت کند.

دبیر کل ناتو، با اجماع از بین ۳۲ عضو این سازمان انتخاب می شوند و با اعلام مجارستان و اسلواکی برای روته و عاقبت با موافقت رومانی، مارک روته به عنوان دبیرکل ناتو و جانشین ینس استولتنبرگ انتخاب شد.

قرار است مارک روته پس از حمایت اکثریت اعضای ناتو از جمله آمریکا تا پایان سال جانشین ینس استولتنبرگ نروژی در سمت دبیرکلی این سازمان شود.

ترکیه، در ماه آوریل حمایت خود را از روته اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »