... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 9:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

عربستان سعودی: بیش از هزار نفر در مراسم حج امسال بر اثر گرمازدگی جان باختند

در مجموع، کشته شدن هزار و ۸۱ نفر از شهروندان حدود ده کشور  از  طریق بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی یا دیپلمات‌های درگیر در عملیات جستجوی قربانیان تایید شده است.

سیاست شرق _ داده‌های ارائه شده توسط کشورهای مختلف نشان می‌دهد که تعداد جان باختگان مراسم حج در عربستان سعودی، از هزار نفر فراتر رفته است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات عرب روز پنجشنبه ۳۱ خرداد به خبرگزاری فرانسه گفت که ۵۸ مورد دیگر به شمار قربانیان مصری به مراسم حج امسال افزوده شده و تعداد شهروندان این کشور که در مدت حج در عربستان جان باخته اند، به ۶۵۸ نفر رسیده است. به گفته وی، ۶۳۰ نفر از این افراد مجوز رسمی برای زیارت نداشتند.

بدین ترتیب و در مجموع، کشته شدن هزار و ۸۱ نفر از شهروندان حدود ده کشور  از  طریق بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی یا دیپلمات‌های درگیر در عملیات جستجوی قربانیان تایید شده است.

در جریان مراسم حج امسال، حدود ۱.۸ میلیون زائر شرکت داشتند؛ عربستان گرمای شدیدی را امسال تجربه می کند، به گونه‌ای که دمای هوا در مسجد الحرام، واقع در شهر مکه به ۵۱.۸ درجه سانتیگراد رسید.

سالانه ده‌ها هزار نفر از سراسر جهان بدون داشتن مجوزهای لازم، بدون رعایت سهمیه‌بندی تخصیص یافته به کشورها، سعی می‌کنند در مراسم حج شرکت کنند. اکثر زائران مصری که کشته شدند، از بین افرادی بود که پس از ساعت‌ها پیاده‌روی به مکان‌های با تهویه مطبوع دسترسی نداشتند و به علت گرمازدگی جان باختند.  

در اوایل ژوئن، عربستان سعودی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور بیش از ۳۰۰ هزار زائر ثبت نشده را از مکه بازگردانده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از زائران به صورت مخفیانه از روز جمعه در این مراسم شرکت کردند.

علاوه بر فوت زائران مصری، ۶۰ شهروند اردنی نیز فوت شدند. در میان قربانیان شهروندانی از اندونزی، ایران، سنگال، تونس و کردستان عراق نیز هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »