... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - 11:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

کیودو: اولین دسته از تفنگداران آمریکا، از اوکیناوای ژاپن، به گوام منتقل می شوند

این انتقال به منظور کاهش بار میزبانی پایگاه برای این جزیره در جنوب ژاپن است، که با مخالفت هایی از سوی ساکنین جزیره، روبرو است.

سیاست شرق _ لو لئون گوئررو، فرماندار گوام، می گوید که حدود ۱۰۰ تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده در ماه دسامبر(آذر)، از اوکیناوای ژاپن به گوام نقل مکان خواهند کرد، این گروه به عنوان اولین نفراتی است که بر اساس یک طرح دوگانه واشینگتن و توکیو، جابجا شوند.

فرماندار گوام، به کیودو نیوز گفت، برخی از تفنگداران دریایی که وظیفه آماده سازی لجستیکی برای انتقال را بر عهده دارند، قبلاً به قلمرو این جزیره ی ایالات متحده، در اقیانوس آرام نقل مکان کرده اند.

یک منبع نظامی آمریکایی گفت که پرسنل لجستیک در ماه مه (اردیبهشت) به گوام آمدند.

طبق این طرح، ۴۰۰۰ نفر از حدود ۱۹۰۰۰ پرسنل تفنگداران دریایی آمریکا، که در حال حاضر در اوکیناوا مستقر هستند، طبق توافقی که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت، به تدریج و تا حدود سال ۲۰۲۸ پایگاه آمریکا را در اوکیناوا ترک خواهند کرد.

این انتقال به منظور کاهش بار میزبانی پایگاه برای این جزیره در جنوب ژاپن است، که با مخالفت هایی از سوی ساکنین جزیره، روبرو است.

لئون گوئررو، با ابراز امیدواری از اینکه حضور نظامی آشکارتر ایالات متحده در صورت بروز درگیری بر سر جزیره تایوان که با چین درگیر است، از گوام نیز محافظت کند.

او همچنین گفت که حضور نظامی در جزیره گوام، از نظر اقتصادی به نفع مشاغل محلی خواهد بود.

در همین حال، مشاوران دفاعی لئون گوئررو گفتند که دولت گوام همچنین در حال همکاری نزدیک با ارتش است تا با تعیین برخی محدودیت‌ها، مانند محدود کردن زمان مصرف مشروبات الکلی، از رفتارهای نادرست احتمالی مربوط به تفنگداران دریایی جلوگیری کند.

لئون گوئررو گفت که تفنگداران دریایی باقیمانده به صورت دسته جمعی به جابجایی ادامه خواهند داد، زیرا ساخت کمپ بلاز قرار است در «دو تا سه سال آینده» به طور کامل تکمیل شود.

دریاسالار آمریکایی گرگوری هافمن، فرمانده نیروی ضربت مشترک که بر عملیات نظامی در منطقه میکرونزی از جمله گوام نظارت می کند، گفت که پادگان سربازان امسال به عنوان یکی از اولین بخش های عملیاتی اردوگاه تکمیل می شود. .

علیرغم یک عقب گرد جزئی به دلیل طوفانی که سال گذشته گوام را درنوردید، هافمن گفت که او هیچ مشکل دیگری نمی بیند که پروژه ساخت و ساز را که تا حدی توسط دولت ژاپن تامین مالی می شود به تاخیر بیاندازد.

ـاز جمله امکاناتی که توسط ژاپن در داخل پایگاه تامین می شود، ساختمان اداری، محل زندگی تفنگداران دریایی، ایستگاه آتش نشانی، کلینیک و یک مرکز غذاخوری خواهد بود.

هزینه انتقال نظامیان آمریکایی از اوکیناوای ژاپن به گوام، حدود ۸.۷ میلیارد دلار برآورد شده است که تا ۲.۸ میلیارد دلار آن را دولت ژاپن تقبل خواهد کرد.

در ژانویه ۲۰۲۳، روسای دفاعی و خارجی ژاپن و ایالات متحده در واشنگتن در مورد “تسریع” کار بر روی تلاش‌های مجدد نیروهای ایالات متحده توافق کردند و طرحی را برای شروع انتقال تفنگداران دریایی از اوکیناوا به گوام در سال ۲۰۲۴ تأیید کردند.

استان اوکیناوا میزبان بیش از ۷۰ درصد از امکاناتی است که به طور انحصاری توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود، علیرغم اینکه تنها ۰.۶ درصد از کل زمین ژاپن را تشکیل می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »