... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - 7:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سودان، امارات را به مداخله در جنگ داخلی این کشور متهم کرد

سودان: تجاوز نظامی که توسط شبه نظامیان پشتیبانی سریع، با پشتیبانی تسلیحاتی از سوی امارات انجام شد، عمدا و به طور سیستماتیک روستاها و شهرها را هدف قرار می دهد.

سیاست شرق _ سودان، روز سه شنبه در شورای امنیت سازمان ملل، امارات متحده عربی را به ارائه سلاح و حمایت از گروههای مخالف دولت متهم کرد.

به نقل از رویترز، در مقابل اتهامات دولت سودان، محمد ابوشهاب، سفیر امارات در سازمان ملل متحد،ضمن رد این اتهامات، گفت که الحارث ادریس الحارث محمد، سفیر سودان در سازمان ملل، ادعاهای “مضحک” و نادرستی را مطرح کرده است.

جنگ در آوریل سال گذشته بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع (RSF) بر سر انتقال قدرت با انتخابات آزاد آغاز شد.

سازمان ملل می گوید نزدیک به ۲۵ میلیون نفر – نیمی از جمعیت سودان – به کمک نیاز دارند، قحطی در راه است و حدود هشت میلیون نفر خانه های خود را ترک کرده اند.

«الحارث ادریس الحارث»، نماینده دولت سودان به شورای امنیت گفت: تجاوز نظامی که توسط شبه نظامیان پشتیبانی سریع، با پشتیبانی تسلیحاتی از سوی امارات انجام شد، عمدا و به طور سیستماتیک روستاها و شهرها را هدف قرار می دهد.

ناظران تحریم های سازمان ملل، اتهامات “موثق” مبنی بر اینکه امارات از نیروهای RSF حمایت نظامی کرده است، توصیف کرده اند. امارات دست داشتن در حمایت نظامی از هر یک از طرف های درگیر سودان را رد کرده است.

شورای امنیت بدون نام بردن از هیچ کشوری، هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن  از کشورها می‌خواست «از مداخله خارجی که به دنبال دامن زدن به درگیری و بی‌ثباتی است خودداری کنند » و به «کشورهای عضوی که انتقال تسلیحات و مواد نظامی به دارفور را تسهیل می‌کنند، تعهداتشان را یادآور شد». اقدامات تحریم تسلیحاتی را رعایت کنید.”

در همین حال، ابوشهاب نماینده امارات، پشت میز شورای امنیت رو به همتای سودانی خود کرد و گفت: “اگر آنها به دنبال پایان دادن به درگیری و رنج غیرنظامیان هستند، پس چرا به مذاکرات جده نمی آیند؟ چرا جلوی کمک ها را می گیرند؟ منتظر چه هستید؟ “

نماینده سودان نیز در پاسخ داد: “کسی که می خواهد در سودان صلح ایجاد کند، ابتدا باید با نیت خالص بیاید و امارات متحده عربی دولتی است که از تروریسم حمایت می کند.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »