... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 6:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دولت ژاپن، چند خودروساز متخلف این کشور را، بازرسی کرد

شرکت مزدا، که دفتر مرکزی آن در فوچو، استان هیروشیما قرار دارد، مواردی از رفتار نادرست در تست‌های برخورد و خروجی موتور برای پنج مدل، از جمله دو مدل فعلی، رودستر RF و مزدا2، یافت شد.
مقامات وزارت حمل و نقل برای بازرسی در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴، وارد مقر شرکت هوندا موتور در توکیو می شوند./کیودو

سیاست شرق _ وزارت حمل و نقل ژاپن، روز دوشنبه و پس از افشای تقلب گسترده در گواهینامه های خودرو، توسط دو خودروساز و سه شرکت دیگر، مقر شرکت هوندا موتور و مزدا موتور را بازرسی کرد.

به نقل از کیودو ژاپن، تویوتا موتور، شرکت یاماها موتور و سوزوکی موتور نیز هفته گذشته با تحقیقات در محل مواجه شدند، زیرا این پنج شرکت اعلام کردند که آزمایش‌های گواهینامه‌های مورد نیاز برای تولید انبوه، مطابق با مشخصات دولتی انجام نشده است.

مقامات گفتند که این وزارتخانه پس از بازرسی ها تصمیم خواهد گرفت که آیا مجازات های اداری را برای جلوگیری از تکرار آن اعمال کند.

اگرچه این پنج شرکت گفته اند محصولاتشان ایمن هستند، اما آخرین سوء رفتار باعث ایجاد شک و تردید در مورد قابلیت اطمینان محصول در سراسر صنعت شده است.

در مجموع ۳۸ مدل تولید شده توسط پنج شرکت تحت تأثیر قرار گرفته اند. شش مدل از مدل های آسیب دیده، تولید شده توسط تویوتا، مزدا و یاماها در حال حاضر در بازار هستند و این وزارتخانه دستور توقف محموله ها را صادر کرده است.

این وزارتخانه پس از تأیید اینکه مدل‌های آسیب‌دیده می‌توانند استانداردهای ایمنی و عملکرد زیست‌محیطی خود را برآورده کنند، دستور تعلیق محموله‌ها را لغو خواهد کرد. مقامات گفتند، با این حال، از شرکت ها می خواهد که الزامات را برای صدور فراخوان رعایت نکنند.

هوندا مستقر در توکیو اعلام کرد که آزمایش‌های خودرو برای ۲۲ مدل قبلی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به‌طور نادرست انجام شده است، از جمله گزارش داده‌های جعلی. گفت که هیچ یک از مدل های فعلی آن، تحت تأثیر قرار نگرفته است.

این خودروساز گفت، در شرکت مزدا، که دفتر مرکزی آن در فوچو، استان هیروشیما قرار دارد، مواردی از رفتار نادرست در تست‌های برخورد و خروجی موتور برای پنج مدل، از جمله دو مدل فعلی، رودستر RF و مزدا۲، یافت شد.

مزدا و تویوتا هفته گذشته پس از ممنوعیت حمل و نقل، تولید مجموعا پنج مدل را متوقف کردند.

آخرین تخلف پس از آن فاش شد که وزارت زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری به ۸۵ خودروساز و تامین‌کننده قطعات دستور داد بررسی کنند که آیا گواهینامه‌ها به درستی دریافت شده‌اند، یک سری رسوایی‌های مشابه در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن به شرکت‌های گروه تویوتا وارد شد.

به گفته خودروسازان، در حالی که برخی از موارد سوءرفتار مخرب بودند، برخی دیگر شامل داده‌های آزمایش‌هایی بود که در شرایط سخت‌تر از آنچه که توسط دولت مشخص شده بود، انجام شده بود، اما به گفته خودروسازان هنوز غیرقابل قبول تلقی می‌شد.

کن شیرایشی، استاد دانشگاه متروپولیتن توکیو که در رسوایی‌های شرکتی متخصص است، خاطرنشان کرد که با توجه به پیشرفت سریع فناوری، ایجاد تغییرات دوره‌ای در مقررات مهم است.

شیریشی گفت: گفت‌وگو بین نهادهای نظارتی و صنعت خودرو وجود ندارد.

آکیو تویودا، رئیس تویوتا، هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که می‌خواهد با دولت برای به‌روزرسانی سیستم گواهی‌نامه موجود برای همسویی با روش‌های فعلی توسعه خودرو همکاری کند.

وزارت حمل و نقل ژاپن گفت که پس از بررسی نتیجه بازرسی ها، تغییر مقررات را در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »