... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 0:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
پس از رفتار صهیونیست ها در روز پرچم؛

هشدار هاآرتص نسبت به فروپاشی اسرائیل

غرور و سرخوشی ملی پس از جنگ شش روزه (در سال 1967) موقتی است و ما را از یک گرایش ملی گرایانه رو به افزایش، به سمت ناسیونالیسم افراطی سوق خواهد داد، مرحله نهایی پایان صهیونیسم خواهد بود

سیاست شرق _ روزنامه هاآرتص با استناد به سخنان یوشوا لیبوویچ (۱۹۰۳-۱۹۹۴) متفکر، نویسنده و منتقد جامعه اسرائیل، در مورد آنچه در راهپیمایی موسوم به «پرچم» دو روز پیش رخ داد، به طرز قابل توجهی هشدار داد.

این روزنامه در سرمقاله خود – روز جمعه – مرحله ای را که اسرائیل طی می کند وحشیانه توصیف کرد و گفت: «نمی توان به تصویر مستند تظاهرکنندگان زشت و خشن در جریان راهپیمایی برتری یهودیان (راهپیمایی پرچم) در خیابان‌های اورشلیم(بیت المقدس) در روز قبل، بدون شنیدن هشدار پروفسور یوشوا لوویچ که در پس‌زمینه طنین‌انداز می‌شود.»

بر اساس آنچه هاآرتص گزارش داد، لووویچ قبلاً گفته بود: «غرور و سرخوشی ملی پس از جنگ شش روزه (در سال ۱۹۶۷) موقتی است و ما را از یک گرایش ملی گرایانه رو به افزایش، به سمت ناسیونالیسم افراطی سوق خواهد داد، مرحله نهایی پایان صهیونیسم خواهد بود. روزنامه، پیش بینی این فیلسوف را یادآوری کرد.

این روزنامه در تشریح آنچه در راهپیمایی رخ داد، افزود: «روح عمومی، روحیه انتقام جویی بود، مشت کاهانی بود. مرگ بر اعراب و بگذار روستایشان به آتش کشیده شود.»

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل در جریان شرکت در راهپیمایی پرچم

فضای “ترسناک”

هاآرتص گفت که محبوب ترین آنها ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی بود و فضای عمومی “ترسناک” بود و به خبرنگار، نیر هاسون، اشاره کرد که توسط گروهی از پسران مورد حمله قرار گرفت و او را به زمین زدند و با لگد به او زدند.

ها آرتص در ادامه افزود که نه تنها خبرنگار مورد حمله قرار گرفت، بلکه کسانی که او آنها را آشوبگر توصیف کرد، رهگذران فلسطینی را تهدید، و به آنها توهین کردند، هل دادند و به آنها حمله کردند و هر فردی که خبرنگار می شناختند یا سعی می کردند از آنها عکس بگیرند.

او توضیح داد: “دلیل حمله آنها به روزنامه نگاران این است که قربانیان فلسطینی به اندازه کافی وجود نداشت، زیرا خانواده های فلسطینی درهای خانه های خود را بسته بودند.”

این روزنامه دلیل عدم حضور فلسطینیان در اورشلیم را تکرار کرده است: «چون قبلاً فهمیده‌اند که وقتی یهودیان روز بیت‌المقدس را جشن می‌گیرند، بهتر است میدان را تخلیه کنند تا عیاشی‌کنندگان، به آنها حمله نکنند».

هاآرتص معتقد است که «وحشیگری» دیگر محدود به حاشیه‌ شهرک‌ها یا پاسگاه‌ها نیست، بلکه در صفوف ارتش اسرائیل، کنست، دولت و وزرا و نمایندگانی از جمله بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی ، میری رگو، وزیر حمل‌ونقل ، بن گویر و دیگران نفوذ کرده است.

این روزنامه در پایان سرمقاله خود هشدار داد: «اگر جامعه اسرائیل برای بازگرداندن افراط‌گرایان به حاشیه‌های جامعه، حذف کاهانیزم و پاک کردن اپیدمی شوم اشغالگری از بدنه دولت، تلاش نکند، آن‌گاه فقط یک موضوع است؛ زمان تا فروپاشی کامل اسرائیل؛ شمارش معکوس آغاز شده است.

حضور جوانان صهیونیست در روز پرچم

منبع : الجزیره

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »