... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 8:42 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

قاضی اسرائیلی دیوان بین المللی دادگستری، استعفا داد

باراک 87 ساله بخشی از هیئتی متشکل از 15 قاضی در دادگاه بین المللی دادگستری بود که پرونده ای را که توسط آفریقای جنوبی تشکیل شده بود و اسرائیل را به نسل کشی در غزه متهم می کرد، رسیدگی می کرد.

سیاست شرق _ آهارون باراک، قاضی اسراییلی در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ)، پایان دوره قضاوت خود را در دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد، رئیس سابق دیوان عالی اسرائیل، پایان دوره قاضی خود را در دیوان بین المللی دادگستری اعلام کردند.

آهارون باراک در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: امروز به رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری استعفای خود را از سمت قاضی موقت در دیوان بین‌المللی دادگستری ارسال کردم.

وی در این نامه، استعفای خود را به دلایل شخصی و خانوادگی اعلام کرد.

باراک ۸۷ ساله بخشی از هیئتی متشکل از ۱۵ قاضی در دادگاه بین المللی دادگستری بود که پرونده ای را که توسط آفریقای جنوبی تشکیل شده بود و اسرائیل را به نسل کشی در غزه متهم می کرد، رسیدگی می کرد.

اسرائیل از زمان حمله ۷ اکتبر گروه فلسطینی حماس، حملات وحشیانه خود به غزه را،چنان انجتم داده، که به گفته مقامات بهداشتی فلسطینی، بیش از ۳۶۵۰۰ فلسطینی از آن زمان در غزه کشته شده اند که اکثریت قریب به اتفاق زنان و کودکان هستند و نزدیک به ۸۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند

با گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ اسرائیل، بخش های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب پاک و دارو ویرانه شده بود.

اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است و در آخرین حکم خود به آن دستور داد تا فوراً عملیات خود را در شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ می، از جنگ پناه برده بودند، متوقف کند، مسئله ای که تاکنون به آن توجه نشده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »