... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 9:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل: اسرائیل، در لیست سیاه قاتلان کودکان قرار گرفت

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، هیئت "اسرائیل" در سازمان ملل را در جریان قرار دادن این رژیم در لیست سیاه کشورهای قاتل کودکان قرار داده است.

سیاست شرق _ سازمان ملل متحد، رسماً اسرائیل را، به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی در غزه، در لیست سیاه این سازمان قرار داد.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، هیئت “اسرائیل” در سازمان ملل را در جریان قرار دادن این رژیم در لیست سیاه کشورهای قاتل کودکان قرار داده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام سازمان ملل گفت که این سازمان با پیوستن به حامیان جنبش حماس خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داد.

نتانیاهو مدعی شدکه ” ارتش اسرائیل اخلاق مدارترین ارتش در جهان است” و هیچ یک از قطعنامه‌های سازمان ملل این واقعیت را تغییر نخواهد داد.

در همین راستا، سفیر اسرائیل در سازمان ملل اعلام کرد که قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه کشورهای قاتل کودکان به او ابلاغ شده است.

همچنین وزیر خارجه اسراییل تاکید کرد که این اقدام سازمان ملل بر روابط تل‌آویو با این سازمان تاثیرگذار خواهد بود.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از برخی منابع تاکید کرد که قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل، بسیار خطرناک است و کشورها را به سمت ممنوعیت فروش سلاح به این رژیم سوق خواهد داد.

این روزنامه اشاره کرد که وزارت امور خارجه اسرائیل بررسی راه‌های پاسخ به این اقدام سازمان ملل را آغاز کرده است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، مستقر در غزه، از آغاز حملات ارتش اسرائیل(از ۷ اکتبر) تا کنون، بیش از ۳۵۷٠٠٠ نفر در نوار غزه کشته شدند، که بیش از نیمی از آنها، کودکان و زنان هستند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »