... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 0:17 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گالانت: ادامه حاکمیت حماس بر نوار غزه را، نخواهم پذیرفت

وزیر دفاع اسرائیل: اسرائیل در هیچ مرحله‌ای از روند پایان جنگ، ادامه حاکمیت حماس بر نوار غزه را نخواهد پذیرفت و به دنبال جایگزینی برای حماس است.

سیاست شرق _ یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، یکشنبه، ۱۱ خرداد، اعلام کرد که اسرائیل در هیچ مرحله‌ای از روند پایان جنگ، ادامه حاکمیت حماس بر نوار غزه را نخواهد پذیرفت و به دنبال جایگزینی برای حماس است.

گالانت در بیانیه‌ای عنوان کرد: «در حالی که عملیات نظامی را پیش می‌بریم، نهاد دفاعی اسرائیل همزمان در حال بررسی جایگزین حماس است.»

او اضافه کرد: «مانع حضور حماس در مناطقی از غزه خواهیم شد و نیروهایی را مستقر خواهیم کرد که امکان تشکیل یک دولت جایگزین را فراهم کنند… جایگزینی که تهدیدی برای حماس باشد.»

«حاکمیت حماس را نمی‌پذیریم»
گالانت از مرکز فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل اعلام کرد که همزمانی عملیات ارتش در نوار غزه و یافتن جایگزین‌های محتمل برای حماس، امکان کنار زدن این گروه از قدرت و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی را فراهم می‌کند.

او افزود: «ما در هیچ مرحله‌ از روندی که هدف آن پایان جنگ باشد، حاکمیت حماس بر غزه را نخواهیم پذیرفت.»

گالانت جزئیات بیشتری درباره جایگزین‌های احتمالی حماس ارائه نکرد، با این حال، این موضع گالانت، می تواند برای کاهش مخالفت های اعضای افراطی کابینه نیز باشد، که با هرگونه مصالحه ای، بدون نابودی حماس، مخالفت می کنند.

با گذشت هشت ماه از عملیات حماس تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه ارتش اسرائیل در ۱۵ مهر ۱۴٠۲(۷ اکتبر ۲٠۲۳) و تهاجم متقابل زمینی، هوایی و دریایی تلاویو علیه غزه، که با هدف نابودی توان رزمی حماس انجام شد، منجر به جانباختن بیش از ۳۵٠٠٠ نفر و مجروح شدن حدود ۷۸٠٠٠ فلسطینی،؛ که زنان و کودکان هستند، شده است.

با شدت یافتن مخالفت های جهانی با عملیات نظامی ارتش اسرائیل و تلفات غیر نظامیان در غزه، طرح صلح جو بایدن با هماهنگی مصر و قطر، برای آتش بس، موجب گمانه زنی هایی برای پایان جنگ شده است، مسئله ای که با عدم نابودی توان جنگی حماس، مخالفت هایی را در کابینه نتانیاهو موجب شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »