... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 1:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزرای افراطی اسرائیل: در صورت موافقت نتانیاهو با طرح بایدن، دولت را سرنگون می کنیم

بن گویر: پذیرش این طرح، پیروزی مطلق نه، بلکه شکست مطلق است و ما هرگز اجازه توقف جنگ بدون نابودی کامل حماس را نمی‌دهیم.

سیاست شرق _ پس از پیشنهاد طرح صلح جوبایدن، درباره جنگ غزه، رسانه های رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کردند که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو تهدید کردند، در صورت موافقت نخست وزیر اسراییل با طرح جو بایدن برای مبادله اسرا، دولت را سرنگون خواهند کرد.

 به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، بن گویر گفته این طرح به معنی پیروزی فلسطینیان بوده و خطری امنیتی برای “اسرائیل” است.

بن گویر، وکیل اسرائیلی و سیاستمدار راست افراطی، که به عنوان وزیر امنیت ملی اسرائیل فعالیت می کند، عضو کنست و رهبر حزب اوتزما یهودیت است

او همچنین تاکید کرد: پذیرش این طرح، پیروزی مطلق نه، بلکه شکست مطلق است و ما هرگز اجازه توقف جنگ بدون نابودی کامل حماس را نمی‌دهیم.

بن گویر اعلام کرد که در صورت موافقت نتانیاهو با طرح ارائه شده، دولت را سرنگون خواهیم کرد.

تحت رهبری او، حزب اوتزما یهودیت (قدرت یهود)، حزبی که طرفدار کاهانیسم و عرب ستیزی است، در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ اسرائیل شش کرسی به دست آورد و در آنچه که راست‌گراترین و تندروترین دولت در اسرائیل نامیده می‌شود، نمایندگی دارد. او خواستار اخراج شهروندان عرب اسرائیلی شده که به اسرائیل وفادار نیستند. بن گویر «بیشتر با دلیل دیدگاه‌ها و فعالیت‌های آشکارا نژادپرستانه، ضد عربی‌اش شناخته می‌شود».  اوا ایلوز جامعه شناس اسرائیلی گفته است که بن گویر نماینده ” فاشیسم یهودی” است. 

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه شنبه شب اعلام کرد که تل آویو پذیرفته که در مرحله نخست توافق آتش‌بس و مبادله اسرا، در مورد موضوع پایان جنگ مذاکره صورت گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) طرحی را ارائه کرد، که بر اساس این طرح، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این‌ حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مرحله اول این طرح ۳ مرحله‌ای، شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان اسرائیلی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »