... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 4:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مصاحبه جنجالی نتانیاهو و تکرار ادعاهای گذشته

ادعای نتانیاهو: "اسرائیل، سنگری در برابر تروریسمی است که در واقع غرب را هدف گرفته است". 

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای جنجال‌برانگیز با یک شبکه خبری خصوصی در فرانسه مدعی شد: «پیروزی ما پیروزی شماست. پیروزی ما پیروزی اسرائیل در برابر یهودی‌ستیزی است. این پیروزی “تمدن یهودی-مسیحی” در برابر بربریت است. این، پیروزی فرانسه است!»

به نقل از تایمز اسرائیل، نتانیاهو این سخنان را به زبان فرانسه عنوان کرد و مدعی شد که “اسرائیل، سنگری در برابر تروریسمی است که در واقع غرب را هدف گرفته است”. 

بنیامین نتانیاهو، پیش از این و در اکتبر ۲٠۲۳، در دیدار مارک روته نخست وزیر هلند با وی در اسرائیل، به او گفته بود که “ما در نبرد تمدن علیه بربریت هستیم.”

در عین حال، نخست‌وزیر اسرائیل در مورد تلفات بسیار غیرنظامی فلسطینی، که بیش از ۳۵٠٠٠ رسیده، ادعا کردکه “حماس از غیرنظامیان به عنوان سپرحفاظتی خود استفاده می‌کند و مقصر است”.

نتانیاهو در ادامه این مصاحبه درباره شرط خود برای پایان جنگ غزه هم توضیح داد و تصریح کرد: «اگر حماس سلاح‌های خود را به زمین بگذارد و گروگان‌ها را آزاد کند، می‌توان سریع به نبردها خاتمه بخشید و در عرض پنج دقیقه به آن پایان داد اما آنها این کار را نمی‌کنند.»

او در این مصاحبه پیرامون جریان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه نیز صحبت کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »