... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 7:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار و گفتگوی وزرای خارجه چین و آمریکا در سنگاپور

سخنگوی وزارت دفاع چین: دونگ به آستین هشدار داد که ایالات متحده نباید در امور چین با تایوان دخالت کند.

سیاست شرق _ دونگ جون، وزیر دفاع چین و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز جمعه در جریان بیست و یکمین گفتگوی «شانگری لا» در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، دونگ در جریان گفتگوهای خود گفت که جامعه بین المللی انتظار توسعه سالم روابط نظامی-نظامی بین دو کشور را دارد و امیدوار است که ایالات متحده و چین بتوانند در نیمه راه با یکدیگر دیدار کنند و اجماع سران دو کشور را با جدیت اجرا کنند. و راه درستی را برای کنار آمدن دو نظامی کشف کنید.

دونگ تاکید کرد که طرف چینی قاطعانه با نقض جدی تعهدات طرف آمریکایی و اقدام این کشور در ارسال سیگنال های اشتباه به نیروهای جدایی طلب “استقلال تایوان” مخالف است.

وی گفت چین از آمریکا می خواهد که به هیچ وجه از «استقلال تایوان» با ارائه کمک های نظامی حمایت نکند.

دونگ گفت، در مورد موضوعاتی مانند صخره رنآی، چین متعهد به حل و فصل اختلافات از طریق مشورت در شرایط برابر است، اما هرگز اقداماتی را که تحریکات را تشدید می کند نادیده نخواهد گرفت.

از سوی دیگر، به گزارش رویترز، مقامات پنتاگون گفتند، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ با همتای چینی خود دیدار و در مورد موضوعات بحث برانگیز مانند تایوان و دریای چین جنوبی و همچنین اهمیت برقراری ارتباط گفتگو کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و دونگ جون، وزیر دفاع چین، در حاشیه کنفرانس سنگاپور اوایل روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند و بر اختلافات خود در مورد تایوان و سایر موضوعات تاکید کردند، اما بر لزوم باز نگه داشتن ارتباطات نظامی به نظامی تاکید کردند.

 پاتریک رایدر، ژنرال نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آستین درباره فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان، از جمله پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این جزیره و مراسم تحلیف رئیس‌جمهور لای چینگ‌ته در این ماه، ابراز نگرانی کرد.

رایدر گفت: “وزیر نگرانی خود را در مورد فعالیت تحریک آمیز اخیر ارتش خلق چین در اطراف تنگه تایوان ابراز کرد و مجدداً تاکید کرد که جمهوری خلق چین نباید از انتقال سیاسی تایوان – بخشی از یک روند عادی و معمول دموکراتیک – به عنوان بهانه ای برای اقدامات اجباری استفاده کند.”

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که دونگ به آستین هشدار داد که ایالات متحده نباید در امور چین با تایوان دخالت کند.

وی گفت: رویکرد ایالات متحده در قبال تایوان تعهدات ایالات متحده را نقض می کند و سیگنال اشتباهی را به “نیروهای جدایی طلب” در تایوان می فرستد.

پکن رئیس جمهور جدید تایوان را، “جدایی طلب” می خواند.

تبادل نظر در گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور، بزرگترین انجمن دفاعی آسیا، در بحبوحه گزارش ها مبنی بر اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست، روز شنبه به آنجا خواهد رفت، صورت گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »