... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 0:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ادای احترام سازمان ملل به “رییس جمهور شهید” ایران

دبیرکل سازمان ملل: سید ابراهیم رئیسی، ایران را در برهه ای چالش برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد.

سیاست شرق _ مراسم یادبود سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران،که در سانحه سقوط بالگرد، به همراه سایر همراهانش شهید شد،امروز پنجشنبه به وقت محلی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و مجددا مجمع عمومی سازمان ملل یک دقیقه به احترام آنان سکوت کرد و ایستاد.

به نقل از رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل، مراسمی به مدت ۵٠ دقیقه، جهت ادای احترام به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، برگزار و برخی مقامات، از جمله دبیرکل سازمان ملل، در این خصوص سخنرانی سخنرانی کردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، در مراسم یادبود رئیس جمهور ایران گفت: ما تنها چند روز پس از حادثه دلخراش ۱۹ اردیبهشت، که جان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هفت نفر دیگر را گرفت، دور هم جمع می شویم.

گوترش افزود: من از این فرصت استفاده کرده و به خانواده های آن مرحومان و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گویم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: سید ابراهیم رئیسی، ایران را در برهه ای چالش برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد.

گوترش اضافه کرد: رئیسی تنها ساعاتی قبل از مرگش با همتای آذربایجانی خود در سد قیز قلعی سی، بزرگترین پروژه آبی مشترک بین دو کشور است، دیدار کرد. در این شرایط سخت، همکاری های بین المللی و منطقه ای بیش از پیش مورد نیاز است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: چنین همکاری هایی برای ایجاد اعتماد، جلوگیری از درگیری و حل و فصل اختلافات حیاتی است.

گوترش تاکید کرد: اطمینان می دهم که سازمان ملل متحد در کنار مردم ایران در تلاش آنها برای صلح، توسعه و آزادی های اساسی می ایستد. سازمان ملل متحد برای کمک به تحقق صلح و امنیت پایدار و توسعه و حقوق بشر برای همه که در منشور آمده است ، هدایت خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران در سوگ درگذشت رئیس جمهور و همراهانش سوگوار است، من بار دیگر به دولت و مردم آن از صمیم قلب تسلیت می گویم.

امیر سعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در مورد «تاثیر عمیق» سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: «آنها نه تنها چهره های اقتدار، بلکه نمادی از امید، پایداری و قدرت پایدار حکمرانی خوب و دیپلماسی بودند. ما همچنان متعهد به حفظ اصول صلح، امنیت، عدالت و چندجانبه گرایی هستیم که آنها به طور خستگی ناپذیر از آن حمایت کردند.»

در همین رابطه، نیت ایوانز، سخنگوی هیأت ایالات متحده در سازمان ملل گفت: «ایالات متحده به هیچ عنوان در مراسم ادای احترام به رئیس جمهور رئیسی در سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.

سازمان ملل متحد، متشکل از ۱۹۳ کشور عضو ، در جهت ادای احترام به روسای دولت های عضو، که در زمان فعالیت خود، فوت می کنند، مراسمی رسمی را برگزار می کند.

انتهای پیام

متشکل از ۱۹۳ کشور عضو ، در جهت احترام به روسای دولت های عضو، که در زمان فعالیت خود، فوت می کنند،

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »