... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 8:25 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نوشتن نیکی هیلی روی گلوله توپخانه اسرائیلی، انتقاداتی را برانگیخت

نیکی هیلی، هنگام بازدید از شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری، این نوشته‌ها را روی چند گلوله توپ نوشته و آنها را امضا کرد.

سیاست شرق _ نیکی هیلی، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا، از جمهوری خواه، که به تلاویو سفر کرده است، روی گلوله توپ ارتش اسرائیل نوشت: ««کارشان را تمام کنید».«آمریکا همیشه اسرائیل را دوست دارد ».

به نقل از رویترز، در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده ها هزار کشته در هشت ماه گذشته برجای گذاشته است.دنی دانون، سیاستمدار اسرائیلی و سفیر سابق در سازمان ملل، تصویری از هیلی که در مقابل گلوله های توپ ارتش اسرائیل منتشر کرد، که این سناتور حامی سرسخت اسرائیل را در حال نوشتن روی گلوله توپ نشان می دهد،او این تصویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

تصویر دومی که او به اشتراک گذاشت پیام امضا شده هیلی را نشان داد: “کار آنها را تمام کن، آمریکا همیشه اسرائیل را دوست دارد”.

هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری ۲٠۲۴ است،که در نهایت و پس از شکست، از او حمایت کرد.

نیکی هیلی، به سرعت به دلیل این پیام توسط گروه های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت.عفو بین الملل روز چهارشنبه در بیانیه ای ضمن واکنش به اقدام هیلی گفت: “درگیری جایی برای شیرین کاری نیست. درگیری قوانینی دارد. غیرنظامیان باید محافظت شوند”  

نیکی هیلی، هنگام بازدید از شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری، این نوشته‌ها را روی چند گلوله توپ نوشته و آنها را امضا کرد.

برخی از کاربران فضای مجازی اقدام نیکی هیلی را مصداق «تحریک به نسل‌کشی» دانسته‌اند.


این اقدام هیلی در حالی است که، حمله اخیر اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح، دست‌کم ۴۵ نفر را کشت و موجی از انتقادات بین المللی را برانگیخت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »