... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 8:57 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سگ های رباتی، سربازان جدید ارتش چین

یکی از شرکت کنندگان چینی در این تمرین، گفته است که سلاح سنگین تر و مجهز به تفنگ، می تواند جایگزین هم تیمی های انسانی شود و "به عضوی جدید در عملیات شهری ما تبدیل شده است."

اسکرین شات گرفته شده از گزارش آنلاین تلویزیون مرکزی چین (CCTV) یک سگ روبات نظامی چینی را نشان می دهد که در یک تمرین نظامی به یک تفنگ بر پشت خود مجهز شده است. (کیودو)

سیاست شرق _ چین سگ‌های رباتی را که مجهز یک تفنگ می باشند، در طول تمرین نظامی مشترک با کامبوج، به نمایش گذاشته است، تا پیشرفت تکنولوژیکی چین را،برای کاهش تلفات و همچنین افزایش سرعت واکنش به حوادث نشان دهد.

در تمرین “اژدهای طلایی ۲۰۲۴″، که توسط چین و کامبوج انجام گردید، یک سگ روبات، با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم و یک تفنگ تهاجمی بر پشت خود، رهبری حمله به ساختمانی را که چندین تروریست ساختگی در آن مخفی شده بودند، آغاز کرد.

سگ روبات دیگری که می تواند داده های شناسایی در زمان واقعی را به مرکز فرماندهی ارسال کند نیز مورد استفاده قرار گرفت. این ربات، با وزن ۱۵ کیلوگرم مجهز به سیستم سنجش زاویه فوق عریض چهار بعدی است.

باتری و سیستم هدایت این ربات، امکان استفاده تا چهار ساعت را می دهد، مدل کوچکتر از دو مدل می تواند مانورهایی مانند حرکت به جلو و عقب، پریدن و خمیدن را انجام دهد و همچنین می تواند به طور مستقل مسیرهای حرکت را مشخص کند و از موانع عبور کندو به سرعت به هدف خود نزدیک شود.

چن وی، یکی از شرکت کنندگان چینی در این تمرین، گفته است که سلاح سنگین تر و مجهز به تفنگ، می تواند جایگزین هم تیمی های انسانی شود و “به عضوی جدید در عملیات شهری ما تبدیل شده است.”

تحلیلگران رسانه‌های چینی گفته‌اند که سگ‌های روباتی می‌توانند کارایی رزمی را به شدت افزایش داده و تلفات انسانی را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، چندین نوع تجهیزات جدید دیگر از جمله پهپادهای طراحی شده برای شناسایی مسلحانه و وظایف حمل و نقل نیز در بخش‌های کلیدی این رزمایش حضور شدند.

هرچند ساخت نمونه های آزمایشگاهی از چنین ربات هایی ساخته می شود، با این حال نمونه های عملیاتی چنین ربات هایی، بک پیشرفتت محسوس برای ارتش چین محسوب می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »