... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 3:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه روسیه

کربی: موضع ما در حال حاضر تغییر نکرده است. ما استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده برای حمله به داخل روسیه را تشویق نمی‌کنیم یا اجازه نمی‌دهیم.

سیاست شرق _ ایالات متحده، که مهم‌ترین تامین‌کننده تسلیحات اوکراین است، با پیشنهاد برخی کشورهای اروپایی، برای استفاده از سلاح های آمریکایی در حملات به خاک روسیه، مخالفت کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایالات متحده همچنان پایبند به موضع پیشین خود است. دولت آمریکا همچنان مخالف استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در حملات خود در خاک روسیه است.

کربی افزود:«موضع ما در حال حاضر تغییر نکرده است. ما استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده برای حمله به داخل روسیه را تشویق نمی‌کنیم یا اجازه نمی‌دهیم.»

سفر رسمی رئیس‌جمهور فرانسه به آلمان، بحث استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه را دوباره باز کرد. کاربست تسلیحات غربی توسط اوکراین علیه اهدافی در خاک روسیه، تاکنون یک خط قرمز تلقی می‌شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد می‌کند که باید در این مورد برای اوکراین تسهیل قائل شد. این پیشنهاد از سوی ناتو و دبیرکل آن ینس استولتنبرگ حمایت می‌شود. استولتنبرگ می‌گوید: «دست اوکراینی‌ها به دلیل خطوط قرمز برخی کشورهای ناتو بسته است».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »