... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 10:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

استقبال گرم از ماکرون در آلمان

خبرگزاری فرانسه، هدف از سفر ماکرون را تأیید قدرت مشارکت فرانسه و آلمان و تلاش برای غلبه بر برخی اختلاف نظرها بین برلین و پاریس دانست، به عنوان مثال در مورد بهترین راه برای حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه.

سیاست شرق _ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر یکشنبه سفر سه روزه خود به آلمان را آغاز کرد.

این اولین سفر دولتی یک رئیس دولت فرانسه به جمهوری فدرال آلمان در ۲۴ سال گذشته است. ابتدا قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل ناآرامی های فرانسه، پاریس در آخرین لحظه آن را به تعویق انداخت. ماکرون پیش از این با رئیس جمهور آلمان در “جشنواره دموکراسی” ملاقات کرده است.

خبرگزاری فرانسه خاطرنشان می کند که هدف از سفر ماکرون تأیید قدرت مشارکت فرانسه و آلمان و تلاش برای غلبه بر برخی اختلاف نظرها بین برلین و پاریس است، به عنوان مثال در مورد بهترین راه برای حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه.

ماکرون مورد استقبال فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان قرار گرفت و آنها با هم از “جشنواره دموکراسی” که هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب قانون اساسی آلمان است، بازدید کردند. در اولین شب سفر، اشتاین مایر یک ضیافت دولتی برای مکرون برگزار می کند. به گفته DPA، هر دو سیاستمدار می خواهند مردم را تشویق کنند تا در دو هفته دیگر در انتخابات اروپا رای دهند.

مکرون در طول سفر خود، از درسدن در شرق آلمان بازدید خواهد کرد و در آنجا برای جوانان اروپایی سخنرانی خواهد کرد و از مونستر در غرب این کشور بازدید خواهد کرد.

تابستان گذشته، ماکرون سفر خود به جمهوری فدرال را به دلیل ناآرامی های گسترده ای که پس از مرگ یک پسر ۱۷ ساله در جریان بازرسی پلیس آغاز شد، به تعویق انداخت. دفتر رئیس جمهور آلمان در آن زمان اعلام کرد: این سفر باید در یک تاریخ جایگزین در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »