... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 8:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله مرگبار اسرائیل به اردوگاهی در رفح

مقامات بهداشتی غزه: بیش از نیمی از کشته‌شدگان زن، کودک و سالخورده بودند و افزودند که احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان ناشی از سوختگی‌های شدید افزایش یابد.

سیاست شرق _ حمله هوایی اسرائیل در روز دوشنبه، منجر به آتش سوزی گسترده ای شد که منجر به کشته شدن ۴۵ نفر در اردوگاه چادری در شهر رفح غزه شد، بگونه ای که اعتراض رهبران جهانی را برانگیخت و خواستار اجرای دادگاه جهانی در این رابطه شدند.

 به نقل از رویترز، در اواخر یکشنبه شب، حمله هوایی اسرائیل، خیمه‌ها و پناهگاه‌های فلزی را به آتش کشید.

در همیپ رابطه، ارتش اسرائیل مدعی شد که در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد حمله به فرماندهان گروههای فلسطینی، باعث آتش‌سوزی شده است.

اما بازماندگان گفتند که خانواده ها در حال آماده شدن برای خواب بودند که حمله به محله تل السلطان که هزاران نفر در آنجا پناه گرفته بودند، پس از اینکه نیروهای اسرائیلی بیش از دو هفته پیش حمله زمینی به شرق رفح را آغاز کردند، انجام شد.

ام محمد العطار، یک مادر فلسطینی، گفت: “ما مشغول نماز بودیم… و تخت های فرزندانمان را برای خواب آماده می کردیم. هیچ چیز غیرعادی نبود، سپس صدای بسیار بلندی شنیدیم و آتش در اطراف ما فوران کرد.”

همه بچه ها شروع به جیغ زدن کردند… صدا وحشتناک بود؛ احساس می کردیم فلز نزدیک است روی ما فرو بریزد و ترکش به داخل اتاق ها افتاد.

ویدئویی که رویترز به دست آورده است، آتشی را نشان می دهد که در تاریکی موج می زند و مردم وحشت زده فریاد می زنند.

گروهی از مردان جوان سعی کردند ورقه های آهن راه راه را خارج کنند و یک شلنگ از یک ماشین آتش نشانی شروع به خاموش کردن شعله های آتش می کرد.

مقامات بهداشتی در غزه گفتند که بیش از نیمی از کشته‌شدگان زن، کودک و سالخورده بودند و افزودند که احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان ناشی از سوختگی‌های شدید افزایش یابد.

با این حال، ارتش اسرائیل مدعی است که در این حمله، رئیس ستاد حماس، به‌علاوه یکی دیگر از مقامات مسئول آن، کشته شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »