... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 0:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

وزیردفاع اسپانیا: حمله اسرائیل به غزه، “یک نسل کشی واقعی” است

روبلز یادآور شد که به رسمیت شناختن دولت فلسطین " تعهد به صلح و همزیستی دو کشور" است، بنابراین وی خواستار "نگاه مثبت به آن" شد.

سیاست شرق _ وزیر دفاع اسپانیا، اطمینان می داد که حمله اسرائیل به نوار غزه “یک نسل کشی واقعی” است.

به نقل از وبسایت پابلیکو، خانم «مارگاریتا روبلز»، وزیر دفاع اسپانیا همچنین یادآور شد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین “تعهد به صلح و همزیستی دو کشور” است.

خانم روبلز گفت: «اسپانیا همیشه از آنچه در جهان اتفاق می‌افتد حمایت می‌کند، ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که مردم در اوکراین می‌میرند، این یک جنگ عظیم است، و نه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، که یک  نسل‌کشی  واقعی است .»

وی افزود که “ما همچنین نباید فراموش کنیم” آنچه در آفریقا اتفاق می افتد ، در مکان هایی مانند سودان ، جایی که میلیون ها کشته وجود دارد و جهان به سمت دیگری نگاه می کنند.”

روبلز تاکید کرد: جهان در حال تجربه یک وضعیت بسیار پیچیده و بسیار دشوار است، به همین دلیل است که در روزی مانند امروز، این یک تعهد محکم و مصمم از سوی اسپانیا و نیروهای مسلح آن برای صلح است.

در عین حال، روبلز حرفه ای بودن کارشناسان اطلاعاتی را برجسته کرده و تاکید کرده است که اسپانیا و اسرائیل “اهداف مشترکی” دارند، به عنوان مثال، در “مبارزه با تروریسم”.

 وی گفت: ” این موضوع بیشتر جنبه های دیپلماتیک یا سیاسی است، اما مبارزه با تروریسم چیست که همه ما در آن مشارکت داریم تا به جامعه ای بهتر و عادلانه تر دست یابیم، من مطمئن هستم که به کار خود ادامه خواهیم داد.”

روبلز یادآور شد که به رسمیت شناختن دولت فلسطین ” تعهد به صلح و همزیستی دو کشور” است، بنابراین وی خواستار “نگاه مثبت به آن” شد.

وی تأکید کرد: «این اقدام علیه کسی نیست، این علیه دولت اسرائیل نیست، این علیه اسرائیلی‌ها نیست، افرادی که ما به آنها احترام می‌گذاریم .»

وزیر دفاع اسپانیا تاکید کرده است که اسپانیا تحت دستور سازمان ملل متحد در لبنان گروهی دارد که همانطور که او از آن دفاع کرده است “کار بزرگی برای حفظ صلح انجام می دهد.”

او مدعی شد: “مردم لبنان مردم اسپانیا را دوست دارند. و فداکاری که نیروهای مسلح ما به لبنان انجام دادند به این معنی است که اسپانیا در آن زمان عامل مهمی برای بازیابی صلح خواهد بود.”

اسرائیل از روز جمعه تصمیم خود مبنی بر “قطع ارتباط بین نمایندگی اسپانیا در اسرائیل و فلسطینی ها” و “منع” ارائه خدمات کنسولگری در اورشلیم به فلسطینی های مقیم کرانه باختری پس از به رسمیت شناختن این کشور را اعلام کرد، تصمیمی که از سه شنبه آینده اجرایی می شود.

انتهای پیام

ترجمه: رضا زمانی

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »