... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 5:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دبیرکل ناتو: خواهان یک رویارویی، بین روسیه و ناتو در خاک اروپا نیستیم

دبیرکل ناتو:

سیاست شرق _ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این ائتلاف خواست تا محدودیت‌های مربوط به حملات اوکراین با سلاح‌های غربی به اهدافی در عمق خاک روسیه را لغو کنند. 

او شب گذشته، جمعه، در مصاحبه با  مجله “اکونومیست” گفت: «زمان آن فرا رسیده که متحدان کی‌یف به این فکر کنند که آیا باید برخی از محدودیت‌های تعیین شده قبلی برای استفاده از سلاح‌های انتقال یافته به اوکراین را لغو کنند یا خیر.» 

به عقیده استولتنبرگ، این محدودیت‌ها به طور جدی بر توانایی ارتش اوکراین برای استفاده از این تسلیحات برای اهداف دفاعی تأثیر منفی گذاشته است. او در عین حال  این نظریه را رد کرد که کشورهای ناتو باید با استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی خود، موشک‌های روسی را در آسمان اوکراین سرنگون کنند. 

دبیرکل با تاکید بر اینکه، ناتو قرار نیست نیروهای نظامی خود را به اوکراین بفرستد، تاکید کرد: ما قصدی برای اعزام نیروهای زمینی به اوکراین نداریم. ما بخشی از این درگیری نظامی نبوده و نخواهیم شد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این درگیری به یک رویارویی تمام عیار بین روسیه و ناتو در خاک اروپا تبدیل شود. 

وی خواستار توجه به این نکته شد که ائتلاف در حال تامین تسلیحاتی و آموزش سربازان  اوکراینی است، ولی از مداخله مستقیم در درگیر شدن با روسیه در خاک اوکراین یا از خاک کشورهای عضو ناتو خودداری می‌کند.

استولتنبرگ در این مصاحبه، از اینکه تعدادی از سیاستمداران اروپایی “به اندازه کافی” برای تامین کامل تجهیزات نظامی اوکراین “تلاش نمی‌کنند” ابراز نارضایتی کرد و افزود: «متحدان اروپایی وعده یک میلیون گلوله توپ را دادند، ولی ما تاکنون چنین چیزی ندیده‌ایم.»”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »