... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 9:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با ولادیمیر پوتین اعلام شد؛

پادشاه بحرین: به دنبال بهبود روابط خود با ایران هستیم

پادشاه بحرین: دلیلی برای به تعویق انداختن ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین پادشاهی و ایران وجود ندارد.

سیاست شرق _ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که دلیلی برای به تعویق انداختن ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین پادشاهی و ایران وجود ندارد.

به نقل از رویترز، ملک حمد افزود که پادشاهی بحرین به دنبال بهبود روابط خود با ایران است.

کشور کوچک بحرین ، محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است.

بحرین تنها کشور خلیج فارس بود که از حملات ایالات متحده و بریتانیا علیه انصارالله یمن، در اوایل سال جاری و پس از آن که در حملات از فلسطین، حملاتی را علیه کشتی های اسرائیلی انجام داد ، حمایت کرد.

“حمد بن عیسی آل خلیفه” پادشاه بحرین،که عصر روز چهارشنبه برای یک سفر رسمی وارد مسکو شده بود، روز پنجشنبه با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرده و در پایان مذاکرات، چند سند دوجانبه امضا کردند. رهبران دو کشور در مورد مسائل مربوط به توسعه همکاریهای دوجانبه، توسعه اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله وضعیت پیرامون اوکراین گفتگو کردند.

پوتین و شاه بحرین همچنین نتایج سی و سومین اجلاس سران اتحادیه عرب که در ۱۶ می در بحرین برگزار شد، را مورد ارزیابی قرار دادند.

به نقل از تسنیم، بن عیسی آل خلیفه با ابراز رضایت از سطح روابط نزدیک بین روسیه و بحرین، افزود: ما بر تعهد خویش در خصوص تقویت روابط بحرین و روسیه و ارتقای آن به سطحی فراگیر و موفق‌تر تاکید می‌کنیم تا منافع مشترک را تامین کرده و به نفع دو کشور و ملت‌های دوست باشد.

وی همچنین از ولادیمیر پوتین برای دعوت از او برای سفر به مسکو تشکر کرد و از رئیس جمهور روسیه به خاطر تعهد وی به بهبود روابط با جهان عرب تشکر کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »