... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:08 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کشته شدن ۳ گردشگر اسپانیایی در افغانستان

در حمله افراد مسلح در مرکز ولایت بامیان افغانستان، سه گردشگر اسپانیایی کشته و حداقل یک اسپانیایی دیگر زخمی شده است.

سیاست شرق _ افراد مسلح، سه گردشگر اسپانیایی را در ولایت بامیان در مرکز افغانستان به قتل رساندند.

به نقل از «ان بی سی» نیوز، حمله روز جمعه از زمان خروج نیروهای خارجی و تسلط طالبان در سال ۲۰۲۱، یکی از جدی ترین حملاتی بود که شهروندان خارجی را هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه اسپانیا، روز جمعه اعلام کرد که در حمله افراد مسلح در مرکز ولایت بامیان افغانستان ، سه گردشگر اسپانیایی کشته و حداقل یک اسپانیایی دیگر زخمی شده است .

عبدالمتین قانیعی، سخنگوی وزارت داخله طالبان روز جمعه گفته بود که در این حمله سه گردشگر خارجی و یک شهروند افغان کشته شده‌اند.

وی افزود که در این حمله با تیراندازی افراد مسلح، چهار شهروند خارجی و سه افغان نیز زخمی شدند. وی گفت: چهار نفر نیز دستگیر شده اند.

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد که واحد اورژانس کنسولی به طور کامل بسیج شده است و به قربانیان و خانواده هایشان کمک می شود.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در صفحه پیام‌رسانی X نوشت که از خبر قتل گردشگران اسپانیایی در افغانستان شوکه شده است. هیچ نشانه فوری از علت وقوع این حمله وجود ندارد.

کوهستان بامیان محل یک مکان میراث جهانی یونسکو و بقایای دو مجسمه غول پیکر بودا است که توسط طالبان در زمان حکومت قبلی خود در سال ۲۰۰۱ منفجر شدند.

از زمان تسلط بر افغانستان در سال ۲۰۲۱، طالبان قول داده اند که امنیت را بازگردانند و تعداد کمی از گردشگران را تشویق شدند که به این کشور سرازیر شوند و برای دسترسی به مجسمه های بودا بلیط بفروشند.

حمله روز جمعه از زمان خروج نیروهای خارجی و تسلط طالبان در سال ۲۰۲۱، یکی از جدی ترین حملاتی بود که شهروندان خارجی را هدف قرار داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »