... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد پوتین، برای خط لوله نفت به چین

پوتین : علاوه بر این، می‌توان هم یک خط لوله گاز و هم یک خط لوله نفت را در یک کریدور گذاشت.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که روسیه می تواند نفت و گاز را در مسیر برنامه ریزی شده، از طریق مغولستان به چین برساند.

پوتین، در پایان سفر دو روزه خود به چین، گفت که او و میزبانانش علاقه خود را برای پیشبرد خط لوله گاز پیشنهادی، قدرت سیبری ۲ تایید کرده اند.

پوتین گفت: علاوه بر این، می‌توان هم یک خط لوله گاز و هم یک خط لوله نفت را در یک کریدور گذاشت.

با این حال، او گفت که گزینه های دیگری نیز برای تامین انرژی روسیه به چین از جمله با نفتکش در امتداد مسیر دریای شمال از طریق قطب شمال وجود دارد.

او در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: “همه گزینه ها ممکن است، همه آنها قابل قبول و از نظر اقتصادی امکان پذیر است. انتخاب بهترین گزینه ضروری است. من مطمئن هستم که این کار نیز تکمیل خواهد شد.”

علیرغم اظهارات خوشبینانه پوتین و پس از سال ها بحث در مورد پیشنهادی قدرت سیبری ۲، روسیه و چین هنوز برای ادامه و ساخت آن به توافق نرسیده اند.

الکساندر نواک، مدیر انرژی پوتین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که انتظار دارند به زودی قراردادی امضا کنند.

این پروژه برای روسیه فوریت بیشتری پیدا کرده است، زیرا روسیه تلاش می کند تا صادرات گاز به چین را افزایش دهد تا سقوط صادرات خود به اروپا به دلیل جنگ در اوکراین را جبران کند.

پوتین گفت که این یک فرآیند پیچیده از جمله مسائل مربوط به قیمت گذاری است، اما اقتصاد رو به رشد چین به انرژی نیاز دارد و هیچ تامین کننده قابل اعتمادتری از روسیه وجود ندارد.

او گفت که این پروژه همچنین از تحریم های غرب مصون خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »