... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پیشروی نیروهای روسیه در خاک اوکراین

به گفته چندین منابع ناشناس در ارتش اوکراین، چهار روستای مرزی استریلشه، کرازنه، پیلنه و بوریسیوکا به تصرف نیروهای روسی درآمده‌اند. این روستاها در نزدیکی شهر خارکف قرار دارند.

سیاست شرق _ به گفته وزارت دفاع اوکراین، ارتش روسیه، از صبح جمعه ۱۰ ماه مه (۲۱ اردیبهشت)، حمله زمینی به منطقه خارکف در شرق این کشور را آغاز کرده است و در حال پسشروی است.

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی پیرامون حمله احتمالی روسیه به خارکف، وزارت دفاع اوکراین از وقوع پیشروی ارتش روسیه به این منطقه در شرق اوکراین از صبح روز جمعه دهم ماه مه (۲۱ اردیبهشت) خبر داده است.

بر اساس این خبر، نیروهای روسیه حمله به شهر ووفچانسک را آغاز کرده‌اند. این شهر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی خارکف در نزدیکی مرز روسیه قرار دارد.

در حال حاضر مقامات روسیه به طور رسمی در این زمینه اظهار‌ نظر نکرده‌‌اند.

در همین حال بر اساس اظهارات یک مقام عالی رتبه ارتش اوکراین، نیروهای روسی “حدود یک کیلومتر به داخل خاک اوکراین پیشروی کرده‌اند.”

ایهور سینیهوبوف، فرماندار منطقه خارکف در این مورد در شبکه تلگرام اعلام کرد: «نیروهای مسلح اوکراین مواضع خود را حفظ کرده‌اند. حتی یک متر زمین نیز از دست نرفته است. هیچ خطری برای شهر خارکف دیده نمی‌شود.»

خارکف با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ در اوکراین است.

در عین حال به گفته چندین منابع ناشناس در ارتش اوکراین، چهار روستای مرزی استریلشه، کرازنه، پیلنه و بوریسیوکا به تصرف نیروهای روسی درآمده‌اند. این روستاها در نزدیکی شهر خارکف قرار دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وضعیت فعلی جنگ در مناطق شرقی این کشور را به عنوان “نبردهای شدید” خوانده است.

به گفته برخی از تحلیلگران، این حملات احتمالا آغاز تلاش روسیه برای ایجاد یک منطقه حائل هستند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر وعده داده بود که برقراری یک منطقه حائل، اوکراین را از حملات به منطقه بلگورود روسیه و سایر مناطق مرزی، باز خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »