... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 4:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

عذرخواهی وزیر ژاپنی، به دلیل قطع میکروفون یک معترض

سیاست شرق _ وزیر محیط زیست ژاپن، روز چهارشنبه پس از اینکه همراهان وی، سخنان برخی از قربانیان بیماری مسمومیت با جیوه میناماتا را، با خاموش کردن میکروفون آنها در جلسه هفته گذشته، در استان کوماموتو قطع کردند، عذرخواهی کرد.

به نقل از خبرگزاری کیودو ژاپن، شینتارو ایتو، وزیر محیط زیست ژاپن، در ۸ مه ۲۰۲۴، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۳، در میناماتا، استان کوماموتو، در برابر شیگمیتسو ماتسوزاکی، نایب رئیس گروه قربانیان بیماری مسمومیت با جیوه میناماتا، عمیقاً عذرخواهی کرد.

وزیر محیط زیست ژاپن، شینتارو ایتو، در ۸ می ۲۰۲۴ در مقابل خبرنگاران در وزارت محیط زیست این کشور در توکیو، به دلیل قطع سخنان قربانیان بیماری میناماتا در جلسه با دولت توسط مقامات، عذرخواهی کرد. (کیودو)

این عذرخواهی به دلیل قطع میکروفون وی توسط پرسنل همراه این وزیر ژاپنی، در حین بیان مشکلات و شکایت از وضعیت بیماران بود.

شینتارو ایتو، هنگام دیدار با قربانیان در میناماتا در جنوب غربی کشور گفت: “صمیمانه از ته قلبم عذرخواهی می کنم. من واقعا متاسفم.”

تپه کیوچی، مدیر دفتر بیماری‌های محیطی ویژه وزارتخانه و مجری جلسه نیز پس از کنفرانس مطبوعاتی که در اوایل روز در میناماتا توسط یک گروه قربانیان برگزار شد، عذرخواهی کرد.

او اذعان کرد که این عمل “بسیار نامناسب و آزاردهنده بود”.

در جریان جلسه اول ماه مه بین وزیر و نمایندگان هشت گروه مبتلا به میناماتا، یکی از مقامات وزارتخانه میکروفون دو شرکت کننده را پس از گذشت سه دقیقه از زمان اختصاص داده شده برای سخنرانی، خاموش کرد.

این امر باعث غوغا شد و گروه ها را به اعتراض و عذرخواهی وزیر برانگیخت. برخی از قانونگذاران مخالف از نخست وزیر فومیو کیشیدا خواستند که ایتو را برکنار کند.

وزیر محیط زیست، تحت فشار افکار عمومی، رسانه ها و احزاب مخالف، مجبور به عذرخواهی شد.

بیماری میناماتا، سیستم عصبی مرکزی را فلج می کند و همچنین باعث ناهنجاری های مادرزادی می شود. در حالی که اقدامات امدادی دولت اجرا شده است، مبارزات قانونی برای مبتلایان ناشناخته که از اقدامات خارج شده اند ادامه دارد.


پیس از این، دادگاه منطقه‌ای ژاپن، به یک سازنده مواد شیمیایی دستور داد که به ۲۶ نفر از کسانی که دچار مسمومیت با جیوه شدند، هر کدام ۴ میلیون ین (۲۶ هزار دلار) بپردازد، در حالی که ادعاهای علیه دولت ژاپن را رد کرد.

دادگاه ناحیه نیگاتا تشخیص داد که ۲۶ نفر از ۴۷ شاکی در این دعوی که طبق قانون خاصی که در سال ۲۰۰۹ لازم الاجرا شد، قربانی چنین مسمومیتی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »