... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 8:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نخبه کنکوری مازندرانی، بر اثر حادثه گازگرفتگی درگذشت

سیداسماعیل نصرالهی، باوجود معلولیت شدید جسمی، توانسته بود که در کنکور 1402، رتبه ۲۵ کنکور انسانی را به‌دست آورد و در دانشگاه تهران بورسیه شد.

سیاست شرق _ سیداسماعیل نصراللهی، نخبه معلول ساروی، به‌همراه پدرش بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن درروستای پاجی میانای ساری، جان خود را از دست داد.

در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی(پدر)، جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

به نقل از ایسنا، سیداسماعیل نصرالهی، باوجود معلولیت شدید جسمی، توانسته بود که در کنکور ۱۴۰۲، رتبه ۲۵ کنکور انسانی را به‌دست آورد و در دانشگاه تهران بورسیه شد.

به گزارش سیاست شرق، سیداسماعیل نصرالهی، نیمی از ریه‌اش را از دست داده و به دلیل عدم ماهیچه‌سازی بدن، فرم ستون فقراتش تغییر کرده بود، نه توان نشستن داشت و نه توان ایستادن، حتی توان ورق زدن کتاب‌هایش را هم نداشت. اما همتی داشت که جای تمام نداشته‌هایش را می‌گرفت. اسماعیل روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت درس می‌خواند تا به هدفش که دانشگاه تهران است، برسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »