... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 3:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گروسی:تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و ایران،تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است

گروسی: تصمیم گرفتم تا زمانی که وضعیت کاملا آرام نشده است، اجازه ندهم بازرسان بازگردند.

سیاست شرق _ رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا نگران احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در تلافی حمله بی‌سابقه ایران است؟ توضیحاتی داد.

گروسی گفت: ما همیشه نگران این احتمال هستیم. آنچه می توانم به شما بگویم این است که بازرسان ما در ایران از سوی دولت ایران مطلع شدند که روز یکشنبه، تمامی تاسیسات هسته ای که ما هر روز در حال بازرسی هستند، به دلیل ملاحظات امنیتی بسته خواهند ماند.»

رئیس دیده‌بان اتمی سازمان ملل گفت که ایران به‌دلیل حمله موشکی و پهپادی گسترده‌اش به اسرائیل در آخر هفته، تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل «ملاحظات امنیتی» موقتاً تعطیل کرد.

بنا به همین گزارش، این تاسیسات روز دوشنبه بازگشایی شد، اما گروسی تصمیم گرفت تا بازرسان را تا روز سه‌شنبه برنگرداند و قول داد که تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و ایران «تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.»

وی افزود: تصمیم گرفتم تا زمانی که وضعیت کاملا آرام نشده است، اجازه ندهم بازرسان بازگردند.

رئیس دیده‌بان اتمی سازمان ملل روز دوشنبه گفت که ایران به‌دلیل حمله موشکی و پهپادی گسترده‌اش به اسرائیل در آخر هفته، تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل «ملاحظات امنیتی» موقتاً تعطیل کرد.

در طول شبانه روز شنبه تا صبح یکشنبه، ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد که اولین حمله مستقیم خود به خاک اسرائیل محسوب می شود، که منجر به ایجاد خسارت به دو پایگاه نظامی اسرائیل گردید.

این حملات، در تلافی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بود که در آن، هفت تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو فرمانده، شهید شدند.

هرچند به ادعای اسرائیل و متحدانش، تعدادی از پهپادها و موشک ها را رهگیری نمودند، اما نگرانی ها در مورد تلافی احتمالی اسرائیل و متعاقب آن، یک جنگ منطقه ای، را برانگیخته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »