... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - 3:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز مدعی شد که ایران صدها موشک دوربُرد به روسیه تحویل داده است

بنا به ادعای رویترز، یکی از منابع آگاه در داخل ایران گفته است که تحویل این موشک‌ها از  ابتدای ماه ژانویه (دی ماه) آغاز شده است.

سیاست شرق _ خبرگزاری رویترز به نقل از آنچه منابع آگاه گفته می شود، مدعی شد که ایران در هفته‌های گذشته، موشک های بالستیک از  نوع “فتح۱۱٠” و “ذوالفقار” به روسیه تحویل داده است.

بنا به ادعای رویترز، یکی از منابع آگاه در داخل ایران گفته است که تحویل این موشک‌ها از  ابتدای ماه ژانویه (دی ماه) آغاز شده است.

رویترز در ادامه ادعای خود نوشت، در هفته‌های آینده محموله‌های دیگری به روسیه ارسال خواهند شد.

بنا به همین گزارش، “راب لی”، عضو مؤسسۀ سیاست خارجی در فیلادلفیا گفته است که تحویل موشک‌های بالستیکی ایران به روسیه، برتری نظامی بیشتری به مسکو در میدان نبرد می‌دهد. به گفتۀ وی روسیه می‌تواند به وسیلۀ این موشک‌ها، اهداف نظامی اوکراین را در اعماق این کشور هدف قرار بدهد.  

این ادعای رویترز در حالی است که،حسین امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران، هرگونه کمک تسلیحاتی به طرفین جنگ روسیه و اوکراین را، از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین رد کرده است.

پبش از این نیز، رسانه های غربی، از ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه خیر داده بودند، ولی بعد از چندی، تکذیب شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »