... امروز: یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - 1:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پیروزی “علی اف” با ۹۴ درصد آرا در انتخابات آذربایجان

آمارهای اولیه منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات این کشور نیز نشان می دهد که علی اف 62 ساله، پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواهد بود، انتخاباتی که بدون حضور یک رقیب جدی و مخالفان برگزار شد.

سیاست شرق _ الهام علی اف، رئیس جمهور فعلی آذربایجان، پس از پایان رای گیری و شمارش آرا، با ۹۳.۹ درصد آرای ریخته شده به صندوق ها، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان شد و به نظر می رسد پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز خواهد کرد.

به نقل از الجزیره، آمارهای اولیه منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات این کشور نیز نشان می داد که علی اف ۶۲ ساله، پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواهد بود، انتخاباتی که بدون حضور یک رقیب جدی و مخالفان برگزار شد.

بنا به همین گزارش، پنجمین دوره ریاست جمهوری فعلی نیز به دلیل سرکوب رسانه ها و عدم وجود مخالفت واقعی، به عنوان یک نتیجه قطعی تلقی می شد.

علی اف که مشتاق استفاده از پیروزی این کشور در نبرد با ارمنستان بود، از برگزاری انتخابات زودهنگام در فوریه خبر داد که در ابتدا برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده بود. او گفت که او می خواهد این نظرسنجی “آغاز عصر جدیدی را نشان دهد” که در آن آذربایجان کنترل کامل بر قلمرو خود دارد.

الهام علی اف در سال ۲۰۰۳ قدرت را از پدرش حیدر علی اف که مدت کوتاهی پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی به عنوان رئیس جمهور کشور را اداره می کرد، به دست گرفت و همچنان و در هر دوره، پیروز مطلق انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، این پیروزی را به علی اف تبریک گفت.

خبرگزاری های طرفدار دولت گزارش می دهند که جمعیتی در پایتخت، باکو، و دیگر شهرها و شهرها برای جشن به خیابان ها آمده اند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، عصر چهارشنبه در تماسی به اولین رهبر اتحادیه اروپا تبدیل شد که  این پیروزی را به علی اف را تبریک گفت.

الهام علی‌اف در چهار دوره پیاپی از حزب «آذربایجان نوین» توانسته به ریاست جمهوری آذربایجان برسد، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۳ با ۷۶٫۸٪ آراء، انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ با ۸۷٫۳۴٪ آراء، انتخابات سال ۲۰۱۳ با ۸۴٬۷۲٪ آراء و در آخرین مرتبه در انتخابات سال ۲۰۱۸ با ۸۲٪ آراء به ریاست جمهوری رسید.

در انتخابات سال ۲۰۱۳ مسئولان انتخابات به‌طور اشتباهی نتایج را حتی قبل از شروع رای‌گیری اعلام کردند که به شائبه تقلب در انتخابات دامن می‌زند.

الهام علی‌اف در ژانویه ۲۰۱۷ طی حکمی، همسر خود را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد

با این نتیجه انتخابات، الهام علی اف تا ۲۰۳۰ همچنان بر مسند قدرت خواهد ماند و حکومتی ۲۷ ساله خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »