... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - 6:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

عقب نشینی نتانیاهو از برکناری وزیر دفاع کابینه خود

پیش از این، رسانه های اسراییلی، بازگشت گالانت را بخشی از نامه جو بایدن به نتانیاهو عنوان نموده بودند که در آن، خواستار تجدید نظر در برکناری وی شده بود.

سیاست شرق _ دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر دفاع خود را به دلیل آنچه بروز شدید تنش های امنیتی به تعویق انداخته است.

به نقل از وبسایت اسرائیلی «آی ۲۴»، هفته گذشته، بنیامین نتانیاهو ، بطور شفاهی گالانت را به دلیل درخواست علنی از دولت برای توقف اصلاحات قضایی برنامه ریزی شده خود، که به طور گسترده موجب اختلاف شدید در کابینه رژیم صهیونسیتی شده بود، برکنار کرد. 

علیرغم برکناری وی – که موجی از اعتراضات و اعتصاب عمومی را به راه انداخته بود و نتانیاهو را مجبور به تعلیق تغییرات قضایی نمود، بازگشت وزیر دفاع برکنار شده در هاله ای از ابهام باقی ماند.

بنا بر گزارش ها، گالانت زمانی که نتانیاهو در لندن بود، خواستار لغو این قانون شد، و پس از فشارهای فزاینده بر وی، تنها برای زمان درخواست خود عذرخواهی کرد ، ولی از عذرخواهی گسترده تری برای محتوای سخنرانی خود ، خودداری نمود.

بنا به این گزارش، بخش هایی از سرزمین های اشغالی در هفته‌های اخیر دچار تنش با فلسطینیان بود که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف گردید.

از سویی دیگر، حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به مناطقی در سوریه ، تنش را به میزان قابل توجه ای افزایش داده است، و تلاویو ، بیم از آن دارد که واکنش به این اقدامات تجاوزکارانه، عواقبی برای این رژیم داشته باشد.

پیش از این نیز، رسانه های اسراییلی، بازگشت گالانت را بخشی از نامه جو بایدن به نتانیاهو و ابراز نگرانی رییس جمهور آمربکا عنوان نموده بودند که در آن، خواستار تجدید نظر در برکناری وی شده بود.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »